כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בישראל נערכים להסלמה

החיסול הדרמטי בביירות מציב את נסראללה בפני דילמה קשה

בתחילת המלחמה הצהיר נסראללה כי כל חיסול ישראלי של בכירים על אדמת לבנון יענה בתגובה קשה, כעת, לאחר החיסול הדרמטי של בכיר חמאס בביירות, נסראללה נמצא בדילמה לא פשוטה: ללכת לתגובה קשה והסלמה, או להתייחס לחיסול כזליגה של הלחימה בעזה

החיסול הדרמטי בביירות מציב את נסראללה בפני דילמה קשה
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

בנאומו לפני מספר חודשים, הבהיר חסן נסראללה, מזכ"ל ארגון חיזבאללה, כי ארגונו לא יקבל חיסולים של בכירים, גם פלסטינים, בביירות והתחייב להגיב על כל פעולה כזאת באופן קשה. כעת, לאחר חיסולו הדרמטי של סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מטיל שפגע בדירה בה שהה ברובע דאחייה, מעוז חיזבאללה בביירות, נותר לראות כיצד ינהג נסראללה.

ישראל, מי שלפי הערכות עומדת מאחורי החיסול הדרמטי, נקטה פה בצעד אמיץ שמעיד על ביטחון עצמי רב מול חיזבאללה ונסראללה, שמתמודד כעת עם דילמה לא פשוטה: האם להתייחס לחיסול בכיר חמאס במעוז שלו כזליגה של המלחמה בעזה ללבנון ולהסתפק בתגובה רפה - מתחת לרף המלחמה, או שמא להתייחס לחיסול כפגיעה בריבונות ואצבע בעין של חיזבאללה - ובהתאם לכך לשגר תגובה דרמטית ולהסתכן במלחמה בהיקף מלא.

בכירים בישראל מעריכים אמנם כי התגובה של חיזבאללה לא צפויה לחצות את רף המלחמה, אך מבהירים כי הם נערכים לכל התרחישים, כולל לירי ארוך טווח מהצפון ולתגובה מהדרום. מנגד, בכירים בארגון חיזבאללה אומרים בשעות האחרונות בכלי התקשורת כי צפויה תגובה משמעותית נגד ישראל.

כעת נותר להמתין ולראות באיזו דרך יבחר נסראללה, האיש שמשקל כבד הונח הערב על גבו, לפעול. מה שבטוח - לילה ארוך לפנינו.

חיזבאללה חסן נסראללה לבנון סאלח אל-עארורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד