ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ארכי טרוריסט

צפו: אל עארורי בראיון בעברית לתקשורת הישראלית

ב-2011 אל עארורי נתן ראיון בעברית צחה לעיתונאי גל ברגר. הוא היה אז חבר צוות המו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט מטעם חמאס. כשנה לאחר ששוחרר מכלא ישראל גורש לחו"ל. צפו בראיון המפתיע  

צפו: אל עארורי בראיון בעברית לתקשורת הישראלית
אל עארורי בראיון לתקשורת הישראלית צילום: כאן 11

העיתונאי גל ברגר, היום מנהל את רשת ב', היה ב-2011 כתב לענייני ערבים ברדיו, וראיין באותה שנה באולפן ההקלטות של רשת ב' את סלאח אל עארורי בעברית. ברגר ציין: "זוכר שיצאתי מהשיחה עם התרשמות שמדובר באדם שמכיר את הישראלים ככף ידם, שלומד אותנו שנים".

עארורי היה אז חבר צוות המו"מ לשחרור שליט מטעם חמאס - כשנה לאחר ששוחרר מכלא ישראל וגורש לחו"ל. ביחד איתו: אחמד ג'עברי ראש הזרוע הצבאית של חמאס דאז שחוסל, גם מרוואן עיסא (שעדיין עמנו), היה איתם גם ניזאר עוודאללה. הם הגיעו למטה המודיעין הכללי בקהיר לשיחות.

מהצד הישראלי היו דוד מידן (מוסד), ירון בלום (שב"כ), וקצין באמ"ן. 2 אויבים שיושבים באותו מתקן, והמתווך המצרי דואג שלא ייפגשו זה עם זה. אבל קשר עין היה גם היה. עארורי סיפר לגל בררג אז איך הוא וג'עברי ראו את צוות המו"מ הישראלי מחלון חדרם במטה המודיעין בקהיר, בימי המירוץ המרתוני לעסקה.

ברגר כותב: "במהלך הראיון עם עארורי פתאום הוא אמר לי שהוא מבחינתו היה שמח יותר אילו ישראל לא הייתה מסכימה לשחרר את גלעד שליט תמורת אלף אסירים ביטחוניים. חשבתי שאני לא שומע אותו טוב. אמרתי לו היית שמח במקרה כזה? הוא אמר כן, הייתי שמח. כאויב, הייתי מעדיף שלא תשחררו את שליט תמורת אסירים. למה, שאלתי. כי אז - הוא אמר, זה היה קורע אתכם מבפנים. זה היה קורה את כל החברה הישראלית".

ברגר המשיך: "אני זוכר שזה חידד לי עד כמה האיש הזה מסוכן, הצורה שבה הוא חושב, ההבנה שלו את משיכות החבל הפנימיות בתוך החברה הישראלית, ההסתכלות שלו על אסטרטגיה (קריעת החברה) ולא על טקטיקה (שחרור אסירים). אח"כ עארורי כבר התקדם בצמרת חמאס. עזב את דמשק (לאחר שחמאס גורש משם בידי סוריה), עבר לקטר וגורש גם משם, עד שהשתקע ברובע דאחייה בביירות תחת הגנת חיזבאללה. נע על הציר - ביירות-טהראן-איסטנבול - בזהות בדויה, וטיפח את היחסים עם איראן בשעה שזו עוד החרימה את איסמעיל הנייה וחאלד משעל".

ברגר ממשיך לתאר את קשריו של עארורי: "הוא היה בקשרים מצוינים עם האיראנים, בנה מערך שלם מחוץ לארץ של הוצאת פיגועים ביהודה ושומרון, והיה אדריכל תיאוריית "חיבור הגזרות" - זו שכולנו היינו עדים לה במבצע "שומר חומות" (תיאוריה שעיקרה: כל גזרות ציר ההתנגדות יחד קמות עלינו לכלותנו ברגעי הסלמה, עם בונוס מתוך ישראל...). את עארורי ניסיתי להשיג לא פעם גם שנים אחרי הראיון ההוא מ-2011. ללא הצלחה. גם לוואטסאפים ששלחתי לטלפון האישי שלו - מספר קטרי שאיתו הסתובב בלבנון ובעוד מקומות - הוא מעולם לענה. כן, היה וי כחול. החיסול שלו זה לא כמו עוד חיסול - אין הרבה אנשים בחמאס עם אותה רמה של חריפות/מסוכנות".

ברגר מסכם: "הוצאתו מהמשחק היא מכה גדולה מאוד לחמאס בעיניי, לא משהו שהייתי מקל בראש".

חמאס לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל סאלח אל-עארורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד