א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נותרו מאוכזבים

הביקור המתוכנן של זלנסקי ירד מהפרק: "חבל מאוד"

הסיבה היא בשל ההתחממות המלחמה עם רוסיה בימים האחרונים. בתחילת המלחמה נשיא אוקראינה זלנסקי הביע רצונו להגיע לביקור הזדהות בישראל, אולם נענה בשלילה "זה לא הזמן המתאים"

הביקור המתוכנן של זלנסקי ירד מהפרק: "חבל מאוד"
נתניהו עם נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: אבי אוחיון / לע"מ

דיווחים באוקראינה על כך שהביקור המיועד של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בישראל לא עומד על הפרק בשלב הזה. הסיבה היא בשל התחממות המלחמה במדינתו והמלטי"ם שפוגעים ביעדים שונים במהלך הלילות האחרונים וגורמים לנפגעים רבים ולהרס רב. בנוסף סבב ביקורי התמיכה דל מנהיגי העולם נגמר וכרגע אין עוד ביקורים צפויים כך שביקור בשלב זה עשוי להיות מנותק הקשר.

דיפלומט אוקראיני אמר ל-Ynet כי זה מצער שהביקור לא יצא לפועל. לדבריו, עד כה "היו שני ניסיונות להביע את זלנסקי לישראל, אחד יחד עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן - וזה לא קרה כי נתניהו אמר שזה לא הזמן הנכון, והפעם השנייה הייתה לאחר שהביקור הודלף לתקשורת יומיים לפני הגעתו, ואוקראינה נאלצה לבטלו. זה חבל מאוד. עכשיו יש הסלמה באוקראינה ואנחנו חושבים שיותר נכון שהחברים שלנו מישראל יבקרו בקייב כאקט של סולידריות. עכשיו אנחנו צריכים ביקור שלכם אצלנו".

מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה דווח כי נשיא אוקראינה הביע רצון להגיע לביקור לישראל, אך בירושלים הבהירו לו כי "זה לא הזמן המתאים". הסיבה נשמעה אז תמוהה לאור העובדה ששורה של שרי חוץ הגיעו לישראל לביקורי תמיכה, כולל בכירים אמריקנים בהם שר החוץ אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין. באוקראינה גם זעמו על ההדלפה, לפיה הנשיא האוקראיני פנה לישראלים ואמר להם שהוא מתכנן לבקר בארץ, לאור האבטחה והאיפול סביב נסיעותיו. 

ולודימיר זלנסקי אוקראינה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד