ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
האמריקאים כועסים

ארה"ב נגד סמוטריץ ובן גביר: "אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי"

ארצות הברית הודיעה כי היא דוחה את האמירות של השרים סמוטריץ' ובן גביר לגבי עקירת תושבי עזה. "לא צריכה להיות עקירה המונית של פלסטינים מעזה". בן גביר הגיב: "אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי"

סמוטריץ' ובן גביר במליאה
סמוטריץ' ובן גביר במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מת'יו מילר דובר מחלקת המדינה האמריקנית הגיב לדברי השרים סמוטריץ ובן גביר על "עקירת פלסטינים מעזה" למדינות ערב. 

"ארצות הברית דוחה את האמירות המתלהמות וחסרות האחריות של השרים הישראלים סמוטריץ' ובן גביר. לא צריכה להיות עקירה המונית של פלסטינים מעזה" נמסר ממחלקת המדינה.

"הרטוריקה הזו פרובוקטיבית וחסרת אחריות", מסר דובר מחלקת המדינה "נאמר לנו שוב ושוב בעקביות על ידי ראש הממשלה נתניהו כי הצהרות מסוג זה אינן משקפות את מדיניות ממשלת ישראל, הם צריכים להפסיק מיד".

עוד אמר: "היינו ברורים עקביים וחד משמעיים שעזה היא אדמה פלסטינית ותישאר כזאת , כאשר חמאס כבר לא שולט וללא קבוצות טרור שיכולות לאיים על ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב על כך: "מעריך מאוד את ארצות הברית של אמריקה אבל עם כל הכבוד אנחנו לא עוד כוכב בדגל האמריקאי. ארצות הברית היא ידידתנו הטובה אך לפני הכל נעשה מה שטוב למדינת ישראל: הגירת מאות אלפים מעזה תאפשר לתושבי העוטף לחזור הביתה ולחיות בביטחון ותשמור על חיילי צה"ל".

כזכור אתמול אמר השר בן גביר: "את קידום הפתרון לעידוד הגירה של תושבי עזה, אנחנו חייבים לקדם. זה פתרון נכון, צודק, מוסרי והומני. יש לנו פרטנרים ברחבי העולם שאנחנו יכולים להסתייע בהם. עידוד הגירה של תושבי עזה יאפשר לנו להחזיר הביתה את תושבי העוטף ואת תושבי גוש קטיף".

גם שר האוצר סמוטריץ אמר ביום ראשון כי ישראל חייבת לשלוט בשטח הרצועה: "הדרישה שלי היא שברצועת עזה לא תמשיך להתקיים חממה שבה שני מיליון איש גדלים על שנאה ושאיפה להשמיד את מדינת ישראל. אם בעזה יהיו 100 או 200 אלף ערבים ולא שני מיליון, כל השיח על היום שאחרי יהיה שונה", אמר סמוטריץ' לגלי צה"ל.

 

איתמר בן גביר חמאס מלחמת חרבות ברזל בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד