י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
בסיס רחב ידיים

ארה"ב הגיעה בחשאי להסכם שמאריך את נוכחותה הצבאית בקטאר

ארה"ב הגיעה בשקט להסכם עם קטאר על המשך שימוש בשטחה לבסיס הצבאי הגדול ביותר במזרח התיכון. שר ההגנה לויד אוסטין ביקר בבסיס בחודש שעבר, שם הודה לקטאר על אירוח הבסיס

ארה"ב הגיעה בחשאי להסכם שמאריך את נוכחותה הצבאית בקטאר
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

ארה"ב הגיעה בשקט להסכם שמאריך את נוכחותה הצבאית בבסיס ענק בקטאר ל-10 שנים נוספות, כך אמרו ל-CNN שלושה אנשי הגנה אמריקאים.

ההסכם, שלא הוכרז בפומבי, מדגיש את הסתמכותה של וושינגטון על מדינת המפרץ הקטנטנה שלאחרונה מילאה תפקיד מרכזי בתיווך שחרור אמריקנים מהשבי בעזה ובונצואלה.

הבסיס ממוקם במדבר מדרום-מערב לדוחא, הוא הבסיס הצבאי האמריקאי הגדול ביותר במזרח התיכון ויכול לאכלס יותר מ-10,000 חיילים אמריקאים.

שר ההגנה לויד אוסטין ביקר בבסיס בחודש שעבר, שם הודה לקטאר על אירוח הבסיס.

השר לא הזכיר את ההסכם החדש וממשל ביידן לא פרסם זאת. קטאר ספגה ביקורת גוברת על אירוח מנהיגי חמאס בכירים. גורמים קטאריים טענו מנגד כי רק לאחר בקשה אמריקאית במהלך ממשל אובמה, הותר לחמאס לפתוח משרד מדיני בבירה דוחא.

הבסיס מהווה מרכז לפעולות האוויריות של פיקוד מרכז ארה"ב באפגניסטן או בסביבותיה, איראן וברחבי המזרח התיכון. מהבסיס פועלים גם חילות האוויר הקטארים והבריטים.

ההארכה מגיעה כאשר ארה"ב חיזקה את נוכחותה באזור על רקע איומים מתגברים מצד קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן בעיראק, סוריה ותימן.

איראן ארצות הברית קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד