ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ארכי טרוריסט

התבטאויות ופעילות של אל עארורי במהלך מלחמת "חרבות ברזל"

מאז תחילת המלחמה הרבה אל עארורי להתראיין ולהתבטא בכלי התקשורת. הוא קרא לפלסטינים ביהודה ושומרון להצטרף למערכה. הוא אמר לפני כניסת צה"ל לתוך עזה, כי התרחיש של כניסת צה”ל לעזה יהיה התרחיש הטוב ביותר עבור “ההתנגדות” כדי להכריע את המערכה

התבטאויות ופעילות של אל עארורי במהלך מלחמת "חרבות ברזל"
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מאז תחילת המלחמה הרבה אל עארורי להתראיין ולהתבטא בכלי התקשורת. מהתבטאויותיו ניתן להבין כי הוא מעורב מאד במהלכים, כולל נושא החטופים. וחזר וקרא לפלסטינים ביהודה ושומרון להצטרף למערכה. להלן עיקרי התבטאויותיו ופעילותו מאז תחילת המלחמה:

בראיון טלפוני ב-7 באוקטובר לערוץ אל ג’זירה, דיווח כי בידיהם יש חטופים ישראלים רבים, וביניהם קצינים בכירים. הוא גם ציין שמספר החטופים עשוי לגדול ככל שהמערכה תימשך, והדגיש כי חירותם של האסירים הפלסטינים קרובה מאוד, וכי על ישראל להבין שיש קווים אדומים שאסור לחצות. לדבריו, מבצע "מבול אל אקצא" הוא תגובה להתקפות הישראליות נגד מסגד אל אקצא, וכי "ההתנגדות" הקדימה את ישראל במבצע, שכן היה בידיה מידע המעיד על כוונת ישראל לפתוח במלחמה נגד עזה ויהודה ושומרון לאחר החגים היהודיים.

הוא הדגיש כי הם מוכנים לשלם את המחיר של המערכה כדי לזכות בחופש ולהגן על המקומות הקדושים. אל עארורי הדגיש כי יש להם תוכנית לכל שלב במערכה ואם ישראל רוצה לעצור, הרי שיש להם דרישות, ואם ישראל רוצה להמשיך ולהסלים, הם יודעים כיצד לפעול בכל השלבים הצפויים.

הוא אמר לפני כניסת צה"ל לתוך עזה, כי התרחיש של כניסת צה”ל לעזה יהיה התרחיש הטוב ביותר עבור "ההתנגדות" כדי להכריע את המערכה. הוא הזהיר שמראות ההסתערות על מחנות הצבא והישובים יהיו כאין וכאפס לעומת מה שיכול לקרות לחיילי צה”ל אם ייכנסו לעזה. אל עארורי גם קרא ללוחמי “ההתנגדות” ביהודה ושומרון להשתתף במערכה ולתקוף את המתנחלים, והדגיש שאסור שישראל תהיה בטוחה שלא יתעמתו איתה בכל מקום.

הוא ציין כי הוא בטוח שתהיה הסלמה בהתנגדות ביהודה ושומרון נגד המתנחלים והצבא. הוא גם הדגיש שישראל צודקת בחשש שלה מהחזית הלבנונית, כי היא כובשת חלק משטחה, וחזית זו עשויה להיות פעילה נגדה.

בראיון טלפוני ב-12 באוקטובר 2023 לרשת אל ג’זירה טען כי המבצע של הזרוע הצבאית של חמאס היה מאורגן וההנחיות במסגרתו היו לתקוף את אוגדת עזה האחראית ל"פשעים נגד הפלסטינים". הוא ציין שפעילי הזרוע הצבאית הופתעו מכך שצה"ל קרס תוך פחות משלוש שעות, מהר יותר משציפו.

אל עארורי לעג לצה"ל ואמר כי "הצבא הישראלי אפילו לא התערב כדי להגן על האזרחים בישובים ההתנחלויות". לדבריו, 1,200 פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נכנסו לישובים והשתלטו על אוגדת עזה תוך זמן קצר. בהתייחסו לתקיפות ישראל ברצועה, טען כי "הכיבוש לא פוגע בתשתיות הצבאיות של ההתנגדות, אלא באזורים אזרחיים ובשכונות מגורים". הוא הדגיש פעם נוספת כי השיח בנוגע לחטופים ייערך רק לאחר סיום הלחימה.

בראיון ב-25 באוקטובר 2023 לערוץ אל מנאר אמר כי הם נפגשים באופן רציף ומקיימים קשר רציף ותיאום עמוק ויסודי עם כל כוחות "ההתנגדות" ועם "האחים בחיזבאללה וחסן נסראללה בראשם", וכי "האחים בחיזבאללה מעורבים במערכה בכל הרמות, הצבאית והמדינית, והם מהווים חלק בלתי נפרד מהמערכה".

הוא ציין כי זאת המערכה של חיזבאללה ושל כל האומה הערבית והאסלאמית, כפי שהיא המערכה של חמאס. הוא הוסיף כי לא כל הפגישות עם חיזבאללה מתקיימות בפומבי וכי מתקיימות פגישות בכל הרמות. הם נפגשו עם חסן נסראללה ביום הראשון של המלחמה, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

בהתייחסו לכניסה הקרקעית (לפני הכניסה) אמר כי “ההתנגדות” מתכוננת תמיד לתרחישים הגרועים ביותר, ובין היתר למתקפה הקרקעית, וגם אם לישראל יש עליונות אווירית, הרי שהיא יודעת שאם היא תבצע כניסה קרקעית, יירשם דף חדש ומפואר ל"התנגדות" והפלסטינים. לוחמי ההתנגדות מוכנים כדי שזה יהיה הדף האחרון במערכה הזו, שבו תהיה לישראל תבוסה חסרת תקדים בתולדות הסכסוך.

עוד ציין שרצון הפלסטינים להתנגד ביהודה ושומרון יבוא לידי ביטוי, והם יבואו חשבון עם ישראל. הוא קרא ל"התנגדות" ביהודה ושומרון להסלים את פעילותה בכל האמצעים. בנוגע לסוגיית החטופים אמר אל עארורי כי הזרים העצורים אצלם הם אורחים, אבל השבויים הישראליים יוחלפו תמורת האסירים הפלסטינים.

אל עארורי קרא לעם התימני להמשיך לפעול לאור ההסלמה וציין שתקיפת בסיסים אמריקניים בעראק ובסוריה היא חלק מהמערכה, שכן ארה”ב שותפה לפשעים שמבצע האויב.

עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל סאלח אל-עארורי לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד