כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

התוצאות ב'העבודה': יחימוביץ ושפיר ראשונות

ח"כ שולי יחמוביץ, לשעבר יו"ר תנועת 'העבודה' היא המנצחת הגדולה של הבחירות המקדימות בתנועה • לאחרי נבחרו למקום השני והשלישי ראשי המחאה החברתית, סתיו שפיר ואיציק שמולי • ח"כ איתן כבל נדחק למקום העשירי • הליכוד: "רשימת המייצגת את תפיסות השמאל הקיצוני ביותר" • הבית היהודי: "רשימה פוסט ציונית"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ח"כ שולי יחימוביץ, היא המנצחת הגדולה בפריימריז של תנועת העבודה. הבוקר מתפרסמים התוצאות הרשמיות בפריימריז בעבודה. שולי ייחמוביץ זכתה במקום הראשון ותשובץ ברשימה לכנסת מיד לאחר היו"ר יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני.

גם ח"כ סתיו שפיר הגיעה להישג וזכתה במקום השני, איציק שמולי הגיע למקום השלישי, ואחריו עמר בר-לב. מרב מיכאלי תדורג במקום התשיעי. איתן כבל, איש השטח של התנועה נדחק והגיע רק למקום העשירי.

הקלפיות בבחירות המקדימות של המפלגה נסגרו אמש מעט אחרי השעה 22:00. שיעור ההצבעה עמד על 58.9% לעומת 57.7% לפני כשנתיים. הקלפיות מכל הארץ הועברו למרכז הספירה בבני ברק. היו"ר יצחק הרצוג אמר: "תהיה רשימה עצמאית, לוחמנית ונקייה".

שמולי אמר כי: "נבחרה רשימה איכותית, לוחמנית, איכותית וחברתית, שתעשה את העבודה וגם את תחליף את השלטון. באופן אישי אני מאושר להגיע למקום שאליו הגעתי. השתדלתי להיות בשנתיים האחרונות בכל פינה במפלגה. גם בשטח, וגם לגעת באנשים. אנשים שמו לב לכל המהלכים שעשיתי".

ח"כ כבל, שכיהן כיו"ר מטה הבחירות של המפלגה, אמר: "המטרה היא להתאחד מאחורי היו"ר יצחק הרצוג ולהוביל יחד למהפך שיביא לקץ שלטון נתניהו. יש לנו נבחרת מצוינת ומגוונת שבוחרי העבודה יכולים להתגאות בה". על מיקומו המפתיע בסוף העשירייה הראשונה הוסיף: "אני שואל את עצמי איך זה קרה, אני מאוכזב, ודאי. העשייה שלי מדברת בעדי אבל זה לא רלוונטי. לא אשחה בשלולית של דמעות".

בליכוד תקפו את הרשימה ואמרו כי: "הוסרה המסכה מעל פניה של העבודה. נבחרה רשימה המייצגת את תפיסות השמאל הקיצוני ביותר הן בעניין הכלכלי-חברתי והן בתפיסות המדיניות. תמיכה בהעלאות מסים מחד ונסיגה לקוי 67' מאידך הן ביטוי לתפיסות מיושנות ומסוכנות ובהן נבחרים חסרי נסיון ממשי בניהול ענייני המדינה".

גם ב'הבית היהודי' אמרו: ״העבודה בעיניים הסתיימה. הבוקר מפלגת העבודה בחרה רשימה פוסט ציונית שסתמה את הגולל על שאיפותיה להיות מפלגת שלטון. מתומכי משט המרמרה, דרך חברי הקרן החדשה לישראל התומכים בביטול חוק השבות ועד מועמדים שהודיעו כי מתביישים בהמנון המדינה.
אבות התנועה מתהפכים בקברם״

תוצאות הפריימריז הרשמיות והסופיות לפי סדר סופי כולל שריונים והבטחות ייצוג:

1. יצחק הרצוג
2. התנועה
3. שלי יחימוביץ'
4. סתיו שפיר
5. איציק שמולי
6. עמר בר לב
7. יחיאל בר - מזכ"ל המפלגה
8. התנועה
9. מרב מיכאלי
10. איתן כבל
11. שריון יו"ר
12. אראל מרגלית
13. מיקי רוזנטל
14. רויטל סוויד
15. דני עטר
16. התנועה
17. זוהיר בהלול
18. איתן ברושי
19. מיכל בירן
20. נחמן שי
21. התנועה
22. אילת נחמיאס ורבין
23. יוסי יונה
24. התנועה
25. התנועה
26. סאלח סעד
27. לאה פדידה
28. רוברט טיבייב
29. משה מזרחי
30. אלדד יניב
31. בהירה ברדוגו
32. גלעד קריב
33. איתן שוורץ
34. אליס גולדמן
35. ראלב מג'אדלה
36. אלון פילץ
37. שימי בראון
38. כהן חיה
39. אעלימי נזאר
40. אבו סייח איברהים
41. טרודי סלמאן
42. כרמל ליאור
43. מלמד למואל
44. סרביה מרקו
45. גלעדי אלון.
העבודה ליכוד פריימריז תוצאות בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד