כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא יודע מה קברנו"

אביה של החיילת שנרצחה תוהה: "אולי היא בכלל עדיין חיה?"

בראיון העלה האב מספר טענות על התנהלות של הכוחות בהליך הזיהוי ועל כך שביקש להיפגש עם מי שזיהה אותה, אך עד כה לא הצליח למצוא מי זה היה

אביה של החיילת שנרצחה תוהה: "אולי היא בכלל עדיין חיה?"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

התצפיתנית רוני אשל שירתה במוצב בסמוך לנחל עוז, ובמהלך המתקפה של ארגון הטרור חמאס היא ניסתה להרגיע את אמה וכתבה שלא תדאג לה: "אמא לא לדאוג, אני בסדר". במשך כמה ימים בני המשפחה היו שרויים באי ודאות גדולה לאחר שהיא לא הופיעה ברשימת החטופים או ברשימת ההרוגים שזוהו. לאחר למעלה משבוע התבשרה משפחתה שגופתה זוהתה.

אלא שהבוקר (רביעי) אביה העניק ראיון לתחנת כאן רשת ב' בו הוא העלה תהיות אודות נסיבות מציאת הגופה. מבחינתו יש עדיין הרבה סימני שאלה שנותרו ללא מענה. "תחקיר עדיין לא בוצע, יש רק 'עיקרי הממצאים'. בשבוע שעבר מצאו מסמכים של רוני בתוך בית ברצועת עזה. זו טלטלה שלא מסתיימת, אולי היא בעצם חיה? אני לא יודע מה קברנו, לא נתנו לי לפתוח את הארון", אמר בראיון.

עוד אמר כי הוא ביקש להיפגש עם מי שמצא את הדסקית שהייתה בנעליה ובזכותה היא זוהתה אך עד כה לא הצליח למצוא מי זה היה. "שבוע שעבר התקשרו אלינו אחר הצהריים ממערכת הביטחון, ושעות לאחר מכן הופיעו אצלנו בבית ומסרו לנו את רישיון הנהיגה ואת תעודת הזהות שלה עם הספח בתוך נרתיק פלסטיק כזה של מנהל האוכלוסין.

ביקשתי להעביר את המסמכים במעבדה. אמרתי להם שאולי ימצאו שם טביעות אצבע מה שיכול לעזור לחקירה ולא עשו עם זה כלום. הכניסו את זה לכיס של אחד החיילים והביאו לנו את זה הביתה בצורה הכי קרה, זה לא מסתדר. כל ההתנהלות פה היא חובבנית".

ולסיום אמר כי "בסוף שנינו אבות – בבטן התחתונה יש לי את האחוזון וחצי הבודדים האלה, שאולי אפילו היא בעצם חיה באיזשהו מקום בעזה? אני מפליג עם המחשבות. כי מצד אחד הרב הראשי בעזה אמר תנוח דעתכם כי מבחינה הלכתית אפשר לשבת שבעה ועשינו לוויה, אבל לא נתנו לי להיפרד מרוני כי לא נתנו לי לפתוח את הארון ואני לא יודע מה קברנו בדיוק. לא מסתדר לי איך הארנק נמצא שלם עם כל הכרטיסים, כולל האשראי ואף אחד לא נגע בהם. ביררנו את זה דרך בנק ישראל, הרישיון נהיגה היה בארנק. אף אחד לא אומר לי מה קורה פה".

מלחמת חרבות ברזל נחל עוז חייל נהרג זיהוי חללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד