י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
ההוראה הוארכה בשנה

זיקוקי דינור מסוג 2 יוגדרו כחומר נפץ

ועדת העבודה והרווחה אישרה הארכה של שנה להוראת השעה המגדירה זיקוקי דינור מסוג 2 כלומר נפץ. על פי נתוני המשטרה, מאז אישור הוראת השעה נתפסו כ-2,600 זיקוקים והוגשו 17 כתבי אישום בגין שימוש והחזקה של כוורות ופגזי זיקוקים, אל מול 1 בלבד בשנתיים שקדמו לה

זיקוקי דינור מסוג 2 יוגדרו כחומר נפץ
זיקוקים. אילוסטרציה צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (רביעי) הארכה של שנה להוראת השעה המגדירה כוורות זיקוקים מועפים ופגזי זיקוקים מסוג 2 כחומר נפץ מאושר.

הוראת השעה אושרה לראשונה במרץ 2023 ל-9 חודשים, במטרה לאפשר הקשחה של הרגולציה על זיקוקים ואת האכיפה הפלילית באמצעות משטרת ישראל.

נציגי משרד העבודה, המשרד לביטחון לאומי ומשרד המשפטים הסבירו בדיון את הרקע לבקשת ההארכה, וציינו כי מאז כניסת הוראת השעה לתוקף הוקם צוות בין משרדי שתפקידו לבדוק את מכלול ההסדרה של תחום זיקוקי הדינור. לדברי הנציגים הצוות ביצע עבודה מקצועית והגיש מסקנות, שחלקן מיושמות כבר ביום ואחרות יישומו בהמשך, במטרה להביא להסדרה כוללת של תחום הזיקוקים ותגדיר את כל קטגוריה 2 של זיקוקי דינור כחומרי נפץ, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה.

כלל משתתפי הדיון, בהם משרדי הממשלה ונציגי כוחות הביטחון, העידו כי הוראת השעה הטיבה עם יכולתם של גורמי הביטחון והאכיפה להתמודד עם תופעת השימוש הפסול בזיקוקי דינור למטרות של הפרות סדר או פשיעה.

רפ"ק יניב פדידה, רמ"ד מעבדות חבלה במשטרת ישראל אמר: "לפני הוראת השעה הייתה בעיה קשה לאכוף את הנושא הזה כי בנושא הזיקוקים חוק חומרי הנפץ התייחס בעיקר ליבואנים ומפעילים חוקיים ולא לשימוש של גורמים עבריינים. השינוי הקטן שבוצע מאפשר לנו להסתכל על מרבית הזיקוקים שנתפסים כחומר נפץ וזה עזר לנו מאוד. בתקופה הזאת תפסנו כ- 2,600 זיקוקים ב- 75 אירועים שונים".

ירון קנטר, מדור הנחייה וחקיקה במשטרה הוסיף: "לפני הוראת השעה היה קושי לגבש כתבי אישום כי לא נמצא גורם שיכול היה לתת חוו"ד שהמוצר הוא אכן חומר נפץ. זה פתר את הבעיה כי כעת אפשר לבחון את הזיקוקים האלה לפי המהות ולא לפי התקינה, ואכן מאז שנכנסה ההוראה לתוקף הוגשו 17 כתבי אישום בנושא הזה, כשלשם השוואה בשנתיים שלפני הוראת השעה הוגש כתב אישום אחד בלבד".

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד