כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חיזוק החוסן

מצילים את הבית: כך תמנעו את הקריסה שלכם בחובות

לאט לאט הולך ומסתמן, כי בזמן שהמדינה עסוקה בחיזוק חוסנה הלאומי, עסקים רבים (כמו גם לא מעט משקי בית) הולכים ומתפוררים בשל נסיבות שהשליטה בהן, אינה נתונה, בהכרח, בידיהם...

מצילים את הבית: כך תמנעו את הקריסה שלכם בחובות
חובות צילום: unsplsh

באופן ההגיוני ביותר, במצב הטבעי, לדברים ישנה סיבה ויש מסובב, כלומר - התנהלות כלכלית פזרנית, בלתי מחושבת ובלתי אחראית, תביא, בסופו של דבר, לקריסה כלכלית של העסק או משק הבית ולהגעה למצב של חדלות פירעון.

אולם, כפי שלימדו אותנו השנים האחרונות, ה"היגיון" המשתמע הזה אינו חל תמיד ובכל מקרה, מכיוון שהשנים האחרונות שעברו עלינו הוכיחו לנו, במידה רבה, כי גם התנהלות שקולה ואחראית, אינה מסוגלת, בכל מצב, להוות ערובה מהגעה למצב כלכלי בעייתי ולהסתבכות עם רשויות החוק בשל אי יכולת לעמוד בהתחייבויות.

את האמת הצורבת הזו, למד על בשרו ג', שהסתבך בחובות שהלכו ותפחו עד לסכום המדהים למדי של כ־750,000 ₪. במקרה שלו, הצליח משרד עורכי הדין אופיר ביידה חן להגיע להסדר תשלומים של סכום מופחת בהרבה - 120,000 ₪ תוך ביצוע זריז ומהיר של הליכי הסרת העיקולים ומחיקת החוב, אבל אין ספק כי התקופה הקרובה עתידה לספק לנו עוד לא מעט מקרים דומים. כך, שלפני כל דבר אחר, אם מצבכם הכלכלי רק מתחיל להיות מעורער, זה הזמן למהר ולהתקשר אלינו!

השאירו פרטים ותצאו לדרך חדשה>>> או חייגו072-395-2431

את תחילתו של המשבר העכשווי המתמשך ניתן לזהות כבר בשנת 2020 - השנה בה פגשנו את מגיפת הקורונה. בינה לבין ה-07.10.2023 עברו שנים קשות למדי על המשק הישראלי, כשהללו, קשות ומאתגרות בפני עצמן, אף תוגברו בסדרה של העלאת הריביות על ידי בנק ישראל, דבר, שבמקרים רבים, היה הקש ששבר את גב הגמל.

המלחמה שהחלה בראשית אוקטובר השנה, אף היא תרמה את מנת חלקה בדמות אי וודאות המלווה במשבר כלכלי חריף. משבר, שאף הוא, בדומה למשבר הקורונה, לא פסח על אף בית עסק באף תחום עיסוק. וכשעסקים מתמוטטים, מיד, בסמוך מאד אליהם, מתמוטטים מהבחינה העסקית גם החברות והעסקים המספקים להם מוצרים ושירותים. ובכל מעגל כזה, יש מעגל נוסף, פרטי, הכולל את משקי הבית ה"נשענים" על העסק והוא זה המהווה את מקור פרנסתם - משקי הבית של בעלי העסקים ושל העובדים בעסקים הללו.

כך, באוקטובר 2023, המשק הישראלי הקפיא את פעילותו ועובדים רבים התעוררו וגילו כי הם הוצאו לחל"ת או פוטרו. גורלם של מאות אלפי החיילים שגויסו לשירות המילואים עם פרוץ המלחמה, אף הוא, לא טוב יותר, וכיום, שלושה חודשים לאחר מכן, רבים מהם מוצאים את עצמם מהרהרים בשאלה - האם בכלל יש להם מקום עבודה לשוב אליו?

וזה, במקרה ששפר עליהם מזלם והם לא פוטרו בשל הצמצומים הבלתי נמנעים שנערכו במהלך תקופה זו במקום עבודתם.

אי הוודאות משתלטת על הכל - ללא יכולת לקבל תחזית מדויקת מצד המדינה הנוגעת למועד המשוער שבו ישוב המשק לסוג מסוים של תפקוד תקין / מלא.

עסקים רבים שנסגרו באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, רק כיום מנסים לשוב לפעילותם השוטפת, כשמעל לראשם, במקביל לחובות השוטפים שהצטברו בעת הקפאת פעילותם, מרחפת, כל העת, גם הסכנה של הסלמה במצב - עניין שיחייב אותם, שוב, לעצור את פעילותם העסקית.

אמנם, המדינה הציעה, באיחור-מה, סוג מסוים של סיוע לבעלי העסקים, אולם עבור עסקים ועצמאים רבים (וכזכור - גם עבור משקי הבית התלויים בהם) הסיוע הגיע כשהוא מועט מידי, וכאמור, אף מאוחר מידי. בעיקר, ניזוקו מכך העסקים ומשקי הבית, שמלכתחילה, מצבם היה פגיע ולא יציב מהבחינה הכלכלית (עצמאים ועסקים קטנים, משפחות בהן קיים רק מפרנס אחד, משפחות ברוכות ילדים וכן הלאה). עבור אלה, הקריסה, מלכתחילה, הייתה רק עניין של זמן, והמלחמה הייתה זו שנתנה להם את הדחיפה הקטנה לתוך תהום חדלות הפירעון.

הורדת הריבית הבסיסית ע"י בנק ישראל יכולה לסייע, במידת-מה ועד לרמת פתרון מסוימת, ולהציל את אלה שמצבם הורע אבל עדיין לא הסתבכו בהליכי חדלות פירעון. אולם גם להם, בדומה למי שכבר הסתבך בחובות ובהליכים אלה, מומלץ להקדים ולהתייעץ עם משרד עורכי דין אופיר ביידה חן - משרד המומחה בחדלות פירעון ושיקום כלכלי של חברות ויחידים!

בדרך זו, בשל התמחותו של המשרד במקרים של חדלות פירעון על כל צדדיהם השונים (הסדרי חובות, תיקי הוצל"פ, הפטרי חובות, מחיקת חובות וביטול עיקולים והגבלות) הצליח משרד עורכי הדין לשפר את מצבם של לקוחותיו המיוצגים לאין-ערוך. למשל, אותו מקרה שבו הצליח המשרד, תוך חודש, לטפל בחוב שעמד על 1,600,000 ₪ ולהפחיתו עד ל־180,000 ₪, המקרה בו הצליח להפחית חוב של כ־750,000 ₪ להסדר תשלומים של 120,000 ₪ (תוך ביצוע זריז ומהיר של הליכי הסרת העיקולים ומחיקת החוב), והמקרה שבו שחרר משרד עורכי הדין אופיר ביידה חן את נ', בעל חנות מוכרת, מחובות עצומים באמצעות ההליך החדש להפטר חובות.

הדוגמאות הן רבות, אולם השורה התחתונה היא אחת ויחידה -

הדרך הטובה ביותר להיפטר מה"גיבנת" של חדלות הפירעון שאתם סוחבים עימכם ולצאת לדרככם חדשה בלעדיה, עוברת במשרד עורכי הדין אופיר ביידה חן!

השאירו פרטים ותצאו לדרך חדשה>>>

או חייגו072-395-2431

עו"ד חובות משרד עורכי דין אופיר ביידה חן ושות'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד