כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האם ילדים יכולים לטוס לארצות הברית ללא ויזה לארה״ב?

נתחיל בתשובה הבסיסית - כן. מאז ומתמיד, כל מי שרצה לטוס לארצות הברית היה צריך בויזה או באישור כניסה. עד לחודש אוקטובר 2023 כל אזרח ישראלי בכל גיל היה חייב בויזה, גם תינוקות וגם מכובדים בני 100. כיום, יש דרך חדשה ומהירה יותר לקבלת אישור כניסה לארצות הברית שאינה ויזה.

האם ילדים יכולים לטוס לארצות הברית ללא ויזה לארה״ב?
ויזה לארה"ב צילום: FREEPIK

מהי תוכנית פטור מויזה (esta) ועבור מי מיועדת?

תוכנית פטור מויזה ESTA של ממשלת ארצות הברית, אשר החלה לפעול בשנת 1988 עם המדינות אנגליה ויפן ואליה הצטרפו מדינות רבות במשך השנים, היא תוכנית אשר פוטרת את אזרחי המדינות המשתתפות בה בהוצאת ויזה לארצות הברית. הליך שהוא מורכב, ארוך ועלותו יקרה.

מדינת ישראל הצטרפה לתוכנית הפטור Visa Waiver Program באוקטובר האחרון והפכה להיות המדינה ה 41 המשתתפת בתוכנית.

תוכנית זה, אשר פוטרת את אזרחי ישראל מויזה, זמינה לכל מי שאין לו עבר פלילי או בעיות הגירה בעברו מול ארצות הברית או כל מדינה אחרת ולכן, מתאימה ביותר להוצאה עבור ילדים ומשפחות.

לא צריך יותר להגיש בקשה על ידי מילוי טופס ds160 ארוך ומסורבל ולשלם אגרה בסך 185$, אשר בעלות משפחתית יכולה להגיע לסכומים גבוהים מאוד.

כיום, ניתן להגיש בקשה להשתתפות בתוכנית פטור מויזה ובכך להפוך את ההליך לפשוט ומהיר בהרבה.

ניתן להגיש בקשה על ידי מילוי טופס פרטים אישיים אונליין עבור כל ילד וילד. ההגשה עבור מספר בני משפחה היא פשוטה ומהירה.

כיצד מגישים בקשה לתוכנית פטור מויזה?

כל מי שמחזיק בדרכון ישראלי ביומטרי בתוקף יכול להגיש בקשה להשתתפות בתוכנית פטור מויזה.

ניתן וחובה להחזיק באישור הפטור בכל גיל, הורה יכול להגיש את הבקשה עבור כל ילדיו או על ידי כל אדם סוכן נסיעות או כל נציג אחר מטעמם.

תחילה, יש למלא את הטופס במערכת ה ESTA אונליין, זהו טופס מקוון אשר יש למלא עבור כל מגיש בקשה. לאחר מכן, יש לשלם את אגרת הפטור בסך 21$ (סכום זול משמעותית מאגרת הויזה, בייחוד כאשר מדובר בהגשה עבור ילדים, או משפחה שלמה, במידה ומגישים את הבקשה באמצעות סוכן אז ככל הנראה תצטרכו להוסיף איזשהו סכום מעבר לאגרה הממשלתית), ולאחר מכן יש להמתין לקבלת התשובה.

התשובה להגשת הבקשה מתקבלת כהודעת בדואר האלקטרוני. בתוך המערכת בה הוגשה הבקש ניתן יהיה למצוא את האישור כניסה ועימו יש לטוס לארצות הברית.

האישור כניסה הוא אלקטרוני ולכן, כל אדם אשר קיבל אישור כניסה לארה״ב באמצעות התוכנית לפטור מויזה נמצא במערכות האמריקאיות של משמר הגבול של ארצות הברית ואינו חייב בהצגת האישור בכניסה, אך בטיסה לכיוון ארצות הברית, מכל מקום בעולם, יידרש הנוסע להציג את האישור, שהרי ללא אישור זה, לא מורשה אף חברת נסיעות להעלות נוסע לכל יעד שהוא בארצות הברית ולכן יש להדפיס ולשמור על אישור זה.

האם יש סיבה להוציא ויזה לארה״ב עבור ילדים כאשר ניתן להשתתף בתוכנית פטור מויזה?

כמו ברוב הדברים, הכל תלוי סיבה ומצב, התוכנית לפטור מויזה היא הדרך הקלה, הנוחה והזולה להיכנס באמצעותה לארצות הברית, בפרט כאשר מדובר במשפחה גדולה והעלויות וההתעסקות בהגשת בקשה לויזה יכולות להיות ארוכות ומורכבת.

אם הטיול המתוכנן עבור משפחתכם הוא לצורך תיירות, ביקור משפחה וכל צורך שאינו עבודה, הגירה ולימודים אקדמיים ואינכם מעוניינים לשהות בארצות הברית למשך של יותר מ90 יום, אין ספק שהגשת בקשה לתוכנית פטור מויזה היא הדבר הנכון עבורכם.

ויזה לארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד