ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חברת נתיבי ישראל הודיעה: לא נטפל בכביש 90

מנכ"ל "אור ירוק" בתגובה: "התאונות הקטלניות והקשות שאירעו בכביש 90 מדגישות את הצורך בהשקעה של המדינה בתשתית דרך סלחנית, אשר יכולה להציל את חייהם של אנשים רבים מידי שנה"

חברת נתיבי ישראל הודיעה: לא נטפל בכביש 90


לאחרונה, שלחה מתנדבת עמותת "אור ירוק" תושבת אילת, יסמין ביטון אוחיון, מכתב פניה לחברת נתיבי ישראל שמטרתו הצעת תכנית שתשדרג את כביש 90, כביש אדום ומסוכן שבו מתרחשות כ-150 תאונות דרכים בממוצע מדי שנה.

לפני כמה ימים קיבלה יסמין מכתב תשובה מחברת נתיבי ישראל שבו מובהר לה כי הצעתה אינה התקבלה: "מבדיקה שבוצעה מול גורמי המקצוע בחברה נמסר כי נכון לנקודת זמן זו, לדאבוננו, הצעתך לשדרוג כביש מספר 90 אינה כלולה בתוכנית העבודה השנתית של החברה", נכתב בתשובה שקיבלה יסמין.

במכתב מוסיפה נציגת נתיבי ישראל כי ישנה תכנית לשדרוג כביש 90 להוסיף מסלולי נסיעה אך משרד התחבורה לא העביר תקציב בכדי לעשות זאת. המשמעות היא, כי בגלל חוסר תקצוב, כביש 90 ימשיך להיות כביש אדום שמסכן את חיי הנוסעים בו.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בכל שנה נהרגים בממוצע בכביש 90 תשעה בני אדם ונפגעים כ-637 בני אדם, שמתוכם 12 נפגעים קשה. כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל וברובו בעל מסלול אחד לכל כיוון, מפותל, לא מואר וללא שוליים. בכדי למנוע עוד הרוגים בכביש 90.

יש לבנות מעקה הפרדה קשיח בין שני הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות, להתקין תאורה לאורך כל הכביש, להסדיר את הכניסות והיציאות מהישובים שנמצאים בסמוך לכביש ועוד. על פי נתוני עמותת אור ירוק, אם הכביש לא יטופל ייהרגו בו מדי שנה כארבעה בני אדם בתאונות דרכים.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "לא תמיד רק הנהג אשם, גם למדינה יש אחריות. כביש 90 הוא כביש ישר, ארוך ומונוטוני, אשר בשל המהירות הגבוהה המותרת בו, תנאי הדרך ואי ההפרדה בין הנתיבים, כל טעות קטנה עלולה להפוך לתאונה קטלנית. התאונות הקטלניות והקשות שאירעו בכביש זה מדגישות את הצורך בהשקעה של המדינה בתשתית דרך סלחנית, אשר יכולה להציל את חייהם של אנשים רבים מידי שנה".
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד