י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"א שכטר חוזר למועצת גדולי התורה בארה"ב

היום אחר הצהריים שעון ניו יורק תתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל במשרדיה במנהטן לדון בעניינים שעל הפרק • לאחר שבאגו"י התחייבו שלא להתערב בפילוג הליטאי בישראל, ישתתף בכינוס גם הגר"א שכטר, זקן ראשי הישיבות שדבר התפטרותו מהמועצת נחשף אמש • הכינוס ייפתח בקריאת תהילים לרפואת חבר המועצת הגרא"ח לוין • כל הפרטים

הגר"א שכטר (באדיבות המצלם)
הגר"א שכטר (באדיבות המצלם) צילום: באדיבות המצלם

האם יושג הסדר שימנע את הזעזועים בצמרת הרוחנית של אגודת ישראל באמריקה? המועצת תתכנס היום (ד') בשעות הצהריים, שעון ניו יורק (10 בערב בישראל), ושם יתברר סופית האם ראשי ישיבות והעסקנים במאמצים רבים למנוע את פרישתו הדרמטית של הגר"א שכטר ממועצת גדולי התורה, שהטילה את התנועה האגודאית לסערה רבתי.

תפילת מנחה בשעה 15:00 ומיד אחר כך תתקיים ישיבת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב.בתחילת הישיבה יקריאו פרקי תהילים לרפואתו של חבר מועצגה"ת הגאון רבי אברהם חיים לוין, ראש ישיבת טעלז בשיקגו המאושפז בבית חולים וזקוק לרחמי שמים מרובים.

כזכור, אתמול נחשף ב'בחדרי חרדים' לראשונה על התפטרותו הדרמטית של הגר"א שכטר, זקן ראשי הישיבות וראש ישיבת רבינו חיים ברלין ממועצגה"ת ומאגו"י. הודעה שהתקבלה במהלך אסיפת חירום של גדולי התורה שהתקיימה בביתו, בה הועלתה הדרישה להימנע מלהתערב בפילוג הליטאי בא"י.

לדברי אחד אנשי ביתו של הגר"א שכטר ששוחח עם 'בחדרי חרדים', העילה לאסיפת החירום היא "החשש שעסקנים יובילו את אגו"י באמריקה להתערבות מיותרת ונקיטת צד בחילוקי הדעות בעולם התורה בישראל, מה שעלול לגרור חלילה אף את יהדות אמריקה כולה לתוך הפילוג הליטאי. גדולי ישראל חוששים מהיגררות אחר ביזוי כבוד התורה, בניגוד לעיקרון שהיה נר לרגלי אגו"י עשרות בשנים, כי 'אלו ואלו דברי אלוקים חיים'".

אמש נודע כי ראשי ישיבות משני הצדדים נכנסו ביממה האחרונה לעובי הקורה במטרה לעצור את פרישתו של הגר"א שכטר ממועצגה"ת. כאמור, היום צפויה להתכנס המועצת במשרדי אגו"י במנהטן, ולפי הדיווחים, לאחר שככל הנראה יגיעו להבנות טרם כינוס המועצת, צפוי גם הגר"א שכטר להשתתף בכינוס, על בסיס העקרונות שביקש לקבל: לא מתערבים במחלוקת בישראל, ונזהרים בכבודם של גדולי ישראל.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים' מפי גורמים המקורבים להנהלת אגו"י בארה"ב, הובטח לגר"א שכטר ולחברים נוספים במועצת כי אגו"י בארה"ב תמנע מכל התערבות בנעשה בישראל, מה שיבטיח כי הגר"א שכטר ימשיך לכהן כחבר באגו"י בארה"ב, בתנאי שהעקרונות הללו ישמרו.

יש לזכור כי בשולי מכתב ראשי הישיבות בארה"ב שפורסם לפני כמה חודשים במחאה על המחלוקת בעולם הליטאי בישראל, הוסיף הגר"א שכטר בכתב ידו: "ככל דיני השו”ע ששמרו. וכל ת"ח גדול שהיה בקי בש"ס מזרעים לטהרות ידע בעצמו שהיה מחויב להשמיע דעתו ומסורתו מרבותיו".
אהרן שכטר אגודת ישראל אמריקה בחדרי חרדים פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד