א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ברקע הביקורת בוושינגטון

גורם מדיני: "ישראל לא מנהלת שיח עם אף מדינה על הגירת עזתים"

גורם מדיני התייחס לחיסול הדרמטי בלבנון והשפעתו האפשרית על עסקת חטופים ואמר: "העובדה שקטר לא הודיעה על השהיית המו"מ לעסקת חטופים - מהווה מסר אופטימי". על הגירת עזתים: "ישראל לא מנהלת שיח עם אף מדינה על הגירת עזתים"

גורם מדיני: "ישראל לא מנהלת שיח עם אף מדינה על הגירת עזתים"
צחי הנגבי בראיון ל'אנשים' צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

גורם מדיני התייחס הערב (רביעי) להשפעה אפשרית של חיסול סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי בביירות על עסקת חטופים עתידית ואמר: "העובדה שקטר לא הודיעה אחרי חיסול אל עארורי על השהיית המו"מ לעסקת חטופים - מהווה מסר אופטימי".

לגבי הדיון על הגירת פלסטינים מעזה מרצון אמר הגורם המדיני: "ישראל לא מנהלת שיח עם אף מדינה על הגירת עזתים. אפשר לרדת מזה - אנחנו לא בלופ. יש הרבה שחושבים בישראל שאולי תהיה נכונות עזתית להגירה מרצון. שלא יהיו אשליות. אף מדינה לא תקלוט. לא יודע מאיפה כל זה נולד. זה פייק".

הגורם המדיני הוסיף: "ישראל תשאף למצוא חלופה לאונר"א ביום שאחרי. לדבריו, "כרגע הם עושים עבודה חיובית, אולי בפעם הראשונה בתולדות הארגון".

לדבריו, "הם מחלקים מזון, מים ותרופות והם הגורם היחיד שיודע לעשות זאת כרגע. אונר״א היא סוכנות הפליטים היחידה שמעבירה הלאה את מעמד הפליטות כבר דור חמישי. אין עוד דבר כזה. היא מנציחה את הסכסוך ולכן צריכה להיות לה חלופה".

על התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג אמר: "ישראל לא מתכוונת לשנות או לבטל פעולות בעזה בשל התביעה, כל פעולה שבוצעה עד כה הייתה לפי ייעוץ משפטי".

הגורם הוסיף: "האמירות של פוליטיקאים ישראלים מהווים תחמושת שהתביעה עושה בה שימוש נגד ישראל. חלקם בכלל לא משתתפים בהחלטות של מדינת ישראל, חלקם חזרו בהם מהנאמר".

לדבריו, "⁠ישראל בוחנת אפשרות להגיש תביעה נגדית בבית הדין - או נגד דרום אפריקה (שתבעה את ישראל) או נגד איראן, או אולי אפילו חמאס, חרף העובדה שלא חבר באמנה של בית הדין"?

 

מלחמת חרבות ברזל סאלח אל-עארורי עזה חמאס חטופים שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד