כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההצהרה היומית

דובר צה"ל נשאל על הפיצוצים באיראן וכך הגיב

בהצהרתו היומית לתקשורת, נשאל דובר צה"ל "האם אתה יכול להצהיר רשמית שלישראל אין שום קשר לפיצוצים היום באיראן?" | הגרי הגיב: "אנחנו ערוכים ומוכנים בכל הגזרות בהגנה ובהתקפה, זאת צריכה להיות המוכנות שלנו הקבועה וכך נמשיך לעשות."

דובר צה"ל נשאל על הפיצוצים באיראן וכך הגיב
דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי נשא הערב את הצהרתו היומית לתקשורת בה אמר כי "אנחנו ערוכים חזק מאוד בצפון ובכל גזרות הלחימה. תקפנו היום באמצעות מטוסי קרב תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב לבונה שבשטח לבנון. צוות טנק זיהה חוליית שיגור בשטח לבנון ותקף אותה לפני שהספיקה לירות והרג את המחבלים. אנחנו בקשר שוטף עם ראשי הרשויות והתושבים, משקפים להם את הערכת המצב ומעדכנים אותם בצורה מסודרת. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, אנחנו נמשיך ונעדכן את הציבור, אני קורא לכם להמשיך לגלות אחריות, להיצמד להנחיות כפי שעשיתם עד כה".

עוד אמר הגרי, "בעזה, בחאן יונס, כוחותינו ממשיכים בפעולה מתחת לקרקע, זו פעולה שלוקחת זמן, גם בגלל ביטחון כוחותינו ובגלל שאנחנו משתמשים באמצעים מסווגים וחדשים ולא צריך לחשוף לאויב את שיטות הלחימה שלנו, הפעולה הזאתי תיקח זמן ואנחנו נעשה אותה באופן יסודי בחאן יונס עד שנגיע לכל המקומות שאנחנו צריכים להגיע. הלחימה הזאתי היא לחימה במחבלים, גם מתחת לאדמה וגם מעל האדמה".

"גם היום, הרגנו מחבלים במרחב. אנחנו נמשיך להרחיב את הפעולה הזאתי. במחנות המרכז, אנחנו ממשיכים בהתקפה. יש שם התקפה משמעותית עם הרג של מחבלים בכל יום לחימה, לצד זאתי אנחנו מחפשים ומאתרים את אתרי הייצור, אותם אתרי ייצור שבהם חמאס מרכיב רקטות, חלקם נמצאים מתחת לאדמה עם מכונות ייצור משמעותיות חלקם הגיעו גם ממדינות אחרות בעולם, כולל איראן והאתרים האלו מותקפים ומושמדים כפי שקרה גם היום", אמר דובר צה"ל.

"כוחותינו מתמודדים במרחב חאן יונס ומרחבים נוספים עם איום המטענים. עם מחבלים שמסתובבים במרחב, רצים לכוחותינו, או שמים מטענים ברחובות או פוגעים מנסים לפגוע בטנקים ונגמ"שים. היום זיהינו מחבל שניסה להצמיד מטען לטנק, כוחותינו הכווינו כלי טיס שחיסל אותו מהאוויר ושלושה מחבלים נוספים שהיו במרחב מעורבים בפעולה חוסלו גם הם."

"אמש", אמר דובר צה"ל הגרי, "פורסם בתקשורת הבין-לאומית כי ארגוני מודיעין בעולם, דגש לארצות הברית, תומכים בממצאים שחשפנו בבית החולים שיפא. אני מזכיר את זה עכשיו כי לוקח זמן גם לעולם להכיר בפעולות שעשינו ובפעולות החריגות שחמאס עשה בניצול הציני שלו בבתי החולים. פעולות האלו לפי אותם ארגונים מודיעניים הן עדות לפעילות הטרור של חמאס והניצול הציני שלו של בתי החולים לטרור וגם להחזקת חטופים. אנחנו נמשיך לחשוף את תשתיות הטרור של חמאס בכל רצועת עזה, ובדגש לחאן יונס ונשמיד אותן כפי שהשמדנו את התשתית בבית החולים שיפא, הערב גם נפרסם את השמדת התשתית הזאתי וכיצד היא בוצעה באופן מקצועי מבלי לפגוע בתשתיות החיוניות בבית החולים."

"גם הערב אנחנו זוכרים את החטופים והחטופות אשר מוחזקים בעזה. אנחנו בקשר עם המשפחות שלהם, מעדכנים אותן בכל פרט מודיעיני שעולה ואנחנו נמשיך במאמצים המודיעניים והמאמצים המבצעיים שלנו ונמשיך גם בהפעלת הלחץ הצבאי על מנת להשיבם הביתה".

האם ישראל קשורה לפיצוצים באיראן?

בפרק שאלות העיתונאים, נשאל דובר צה"ל: "מה ההערכה בצה"ל לגבי התגובה הצפויה מלבנון בעקבות החיסול ושאלה שנייה, האם אתה יכול להצהיר רשמית שלישראל אין שום קשר לפיצוצים היום באיראן?".

"אני לא מתייחס לדברים שאתה הזכרת", הגיב הגרי. "אני יכול להגיד לך שאנחנו ממוקדים בלחימה בחמאס, זה המיקוד של צה"ל, ממוקדים בלחימה בחמאס, יש מטרות ברורות למלחמה הזאת שצריך להשיג אותן ואנחנו נמשיך לפעול להשגתן. לצד הדבר הזה, לאורך כל המלחמה הזאת, יש אתגרים בלחימה גם בצפון ובפעולות שחיזבאללה נוקט, היו כאלו גם היום וסיכלנו אותן בגבול הצפון ויש כאלה גם באזורים אחרים שאנחנו נתקלים בהם כמו הים האדום או מסוריה כפי שנתקלנו שלשום, אנחנו ערוכים ומוכנים בכל הגזרות בהגנה ובהתקפה, זאת צריכה להיות המוכנות שלנו הקבועה וכך נמשיך לעשות."

שאלה נוספת שנשאלה היא, "לפני כמעט חודש במהלך פעילות מבצעית לשחרורו של סהר ברוך בשבי החמאס הוא נהרג, למחרת החמאס שיחרר סרטון מזעזע עם תוצאות האירוע הטראגי. אולם רק הערב אתם בוחרים להתיר את הפרטים שהיו ידועים לציבור הישראלי כבר תקופה, מדוע?".

"אנחנו עושים מאמצים מודיעיניים ומבצעיים, יש לנו מפקדה שלמה שעוסקת בעניין הזה, יש לנו כוחות רבים שעוסקים בדבר הזה, אני מזכיר את זה כל פעם פה היום אבל זה לא רק שורות בכתב שאני קורא מהטקסט, אלפי אנשים עוסקים במאמץ של החטופות והחטופים, גם בפעילות מודיעינית לטובת מודיעין כפי שעדכנו היום את המשפחה של סהר ברוך ז"ל וגם בפעילות מבצעית כולל כזאתי שיש בה סיכון חיים וגם במאמצים צבאיים אחרים שהתכלית שלהם בסוף היא אחת – להשיב את החטופים. זה המשימה".

עם זאת אמר דו"צ, "לצערי, בפעולה הזאת עדכנו היום את המשפחה, סהר ברוך מצא את מותו. אנחנו לא יודעים עדיין להצביע כתוצאה ממה ובאיזו אחריות ואיך זה בוצע, אנחנו יודעים להגיד שזה היה בפעולה שנפצעו לנו גם בה לוחמים, ואנחנו נמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים על מנת להשיב את החטופים הביתה".

איראן מלחמת חרבות ברזל מסיבת עיתונאים הצהרה לתקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד