י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החקירה נמשכת

אימאם נורה למוות מחוץ למסגד בארה"ב

אימאם מוסלמי מת לאחר שנפצע אנושות לאחר שנורה מחוץ למסגד בניוארק, כך מסרה המשטרה. "החקירה הזו נמשכת, אך בשלב זה אין לנו מידע המצביע על כך שהפשע נבע משנאה", אמר התובע הכללי של ניו ג'רזי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אימאם נורה ונפצע אנושות ובהמשך מת מפצעיו מחוץ למסגד בניו ג'רזי בבוקר יום רביעי, כך מסרה משטרת ניוארק. הירי אירע מחוץ למסגד מוחמד-ניוארק בסביבות השעה 6 בבוקר.

האימאם איש הדת של המסגד נלקח לבית חולים מקומי במצב אנוש, כך מסרה המשטרה. מושל ניו ג'רזי פיל מרפי כתב כי האימאם הוא חסן שריף. "התפילות שלי עם האימאם חסן שריף", כתב מרפי. "בשלב זה, אין לנו מידע על המבצעים או המניעים מאחורי האירוע הזה, אבל אני יודע שרשויות אכיפת החוק יספקו עדכונים בהקדם".

"בזמן שבו הקהילה המוסלמית מודאגת מהתגברות של אירועי שנאה, אני רוצה להבטיח לקהילה המוסלמית ולאנשים מכל הדתות שנעשה כל שביכולתנו כדי לשמור על בטיחות כל התושבים, במיוחד בסביבה שלנו או בסמוך לבתי התפילה".

בעוד המניע לירי עדיין לא ברור, הוא מגיע על רקע דיווחים הולכים וגוברים על איומים, אלימות ודברי שטנה נגד מוסלמים ויהודים אמריקאים מאז תחילת מלחמת ישראל-חמאס באוקטובר.

"החקירה הזו נמשכת, אך בשלב זה אין לנו מידע המצביע על כך שהפשע נבע משנאה", אמר התובע הכללי של ניו ג'רזי, מתיו פלטקין.

המועצה ליחסים בין ארצות הברית לאסלאם קראה לכל מי שיש לו מידע על הירי לפנות למשטרה.

"אנו מודאגים מאוד מהאירוע הזה ומתפללים להחלמתו המהירה של האימאם", אמרה דוברת המועצה דינה סיידהמד. "כמו תמיד, וללא קשר לתקרית הספציפית הזו, אנו ממליצים לכל המסגדים לשמור על דלתותיהם פתוחות אך להישאר זהירים במיוחד לאור הזינוק האחרון במקרים אנטי-מוסלמיים".

ארה"ב ניו ג'רזי פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד