ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
רוחות מלחמה נושבות צפונה

גרמניה ממליצה לאזרחיה לעזוב את לבנון במהירות

גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון. "אי אפשר לשלול הידרדרות נוספת במצב והרחבת הסכסוך, במיוחד לאור הריגתו של סאלח אל-עארורי", נמסר ממשרד החוץ הגרמני

גרמניה ממליצה לאזרחיה לעזוב את לבנון במהירות
הרמטכ"ל בסיור בגזרה הצפונית צילום: דובר צה"ל

גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון במהירות, ומזהירה כי מלחמת ישראל-חמאס עלולה להתרחב לאחר שבתקיפה בביירות חוסל השבוע מנהיג חמאס בכיר. גרמניה כבר הוציאה אזהרה מפני נסיעה ללבנון באוקטובר, בעקבות פרוץ מלחמת ישראל-חמאס, אך אתמול הוציאה שוב.

"כל האזרחים הגרמנים, שעדיין נמצאים בלבנון, מתבקשים להירשם ברשימה המיועדת לכך, ולעזוב את המדינה במהירות האפשרית", פרסם משרד החוץ הגרמני ב-X. האזהרה מגיעה לאחר דיון אתמול בממשלת גרמניה.

"אי אפשר לשלול הידרדרות נוספת במצב והרחבת הסכסוך, במיוחד לאור הריגתו של סאלח אל-עארורי", נמסר ממשרד החוץ הגרמני. "זה חל בעיקר על דרום לבנון, וכולל אזורים עירוניים הדרומיים של ביירות".

שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו חביב אמר ל-CNN שהוא מנסה לשכנע את חיזבאללה לא להיכנס למלחמה עם ישראל, אבל מודה שלביירות יש שליטה מועטה על ארגון חיזבאללה.

"זה לא שאנחנו יכולים להורות להם. אבל אנחנו יכולים לשכנע אותם ואני חושב שזה עובד בכיוון הזה", הוא אמר במהלך ביקור בוושינגטון. לדבריו, לבנון "לא רוצה שום מלחמה" והוא חושש שהתכתשות בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה כרגע בעיקר הגבול, עלולות להתפשט.

"אנחנו לא אוהבים מלחמה אזורית כי היא מסוכנת לכולם. מסוכן ללבנון, מסוכן לישראל ולמדינות הסובבות את ישראל", הוא אמר.

 

לבנון חיזבאללה גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד