י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכתב ה'חוזר' מחב"ד נגד יהדות התורה

ה'חוזר' מחב"ד יפרסם מחר בשבועון כפר חב"ד מכתב המבהיר את דעתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל • "לאחרי שראו בפועל ההנהגה של הרשימה החרדית ביותר - עדיין צריך עיון גדול אם צריך להצביע עבורם" • "מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה".

החוזר רבי יואל כהן. צילום: חב"ד און ליין
החוזר רבי יואל כהן. צילום: חב"ד און ליין

בצל פטירת רבו של כפר חב"ד ומגדולי רבניה של החסידות הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, שנפטר בפתע פתאום, יתפרסם מחר (ה) מכתב בשבועון כפר חב"ד המביע את דעתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל בנוגע לבחירות - נגד יהדות התורה.

המכתב נשלח למערכת העיתון על ידי החוזר הגאון החסיד רבי יואל כהן מקראון הייטס, תחת הכותרת: "ההנחייה הברורה של הרבי", סתחילת מכתבו כותב החוזר: "היות שישנם רבנים ומשפיעים שעושים תעמולה בין אנ"ש שיצביעו עבור רשימה מסויימת בהטענה שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד הרשימה החרדית ביותר, הנני להעיר אשר - לאחרי שראו בפועל ההנהגה של הרשימה הנ"ל, אשר הם יודעים ברור שרשימה הנ"ל היא היא הרשימה החרדית ביותר - עדיין צריך עיון גדול אם צריך להצביע עבורם".

במכתבו של הרבי ממחרת יוהכ"פ כותב החוזר: "אשר כל אחת מהמפלגות הדתיות תודיע במצב הבחירות שלה, בסעיף מיוחד ברור ומפורט, אודות עמדתה והחלטתה בנוגע לשאלת הקמת חזית דתית טכנית בעתיד, והרי הבוחרים, אשר בידם גורל הבחירות, מבוגרים הם, ורשאים הם לדרוש מכל אחת מהמפלגות שתודיע עמדתה בשאלה כה חיונית".

"והנה פשוט, אשר דרישת הבוחרים מכל אחת מהמפלגות הדתיות [ופשוט שהכוונה ב"כל אחת מהמפלגות הדתיות" היא גם להמפלגה החרדית ביותר] להודיע עמדתה בנוגע להקמת חזית דתית הוא (לא בשביל ידיעה בעלמא, אלא) בכדי להחליט ע"פ ידיעה זו אם להצביע עבורה או לאו. - הרי מפורש, שכאשר מדובר ב"שאלה כה חיונית", רשאים וצריכים לדרוש גם ממפלגה חרדית ביותר שתודיע עמדתה בזה".

החוזר מתייחס גם לחזית דתית מאוחדת "ובאם כן הוא בנוגע לחזית דתית - בנוגע לפיקוח נפש של רבבות מישראל על אחת כמה וכמה".

את מכתבו מסיים החוזר ברמז עבה וברור: "ומכל זה מובן, דזה שיש אומרים שישנה הוראה מפורשת להצביע בעד רשימה הנ"ל, טעות היא בידם. כי מכיון שראשי הרשימה הנ"ל אינם מוכנים להודיע שהעמדה שלהם היא נגד החזרת השטחים (ובפרט כאשר בעתון הרשמי שלה כותבים להיפך) - הרי במצב כזה אין שום הוראה להצביע עבורה".

מכתבו של החוזר החב"די מהווה אמירה ברורה בנוגע להצבעה ליהדות התורה הגם שפטירתו של הגרמ"ש אשכנזי זצ"ל שהביא בבחירות האחרונות אלפי קולות בריכוזי חב"ד בארץ ליהדות התורה הודות לפעילות של חה"כ מאיר פרוש - עלולה לרדת לטמיון.

האם במכתבו מחזק ה'חוזר' את מפלגתו הימנית של אלי ישי הקורץ לחסידי חב"ד, או למפלגת עוצמה יהודית שבינתיים רצה בנפרד? 'בחדרי חרדים' יעקוב וידווח.
חב החוזר יהדות התורה מפלגה כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד