ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"היה מוכשר מסינוואר"

בכיר השב"כ: "סאלח עארורי הוריד יחד איתו איום מסוים"

"סאלח אל-עארורי היה מוכשר מסינוואר ואף האפיל עליו במידה מסוימת". כך אומר ד"ר הראל חורב | מ"מ ראש המל"ל לשעבר יעקב נגל טוען כי "זו הפעם ראשונה בהיסטוריה שאיראן, חיזבאללה, ישראל וארה"ב לא מעוניינים במלחמה בצפון"

בכיר השב"כ: "סאלח עארורי הוריד יחד איתו איום מסוים"
סאלח עארורי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

למרות שישראל לא לקחה אחריות על חיסולו של סאלח עארורי מס' 2 בהנהגה המדינית בחמאס, בכיר השב"כ לשעבר, עדי כרמי, אומר לרדיו 'גלי ישראל' כי "ההחלטה לפגוע במחולל טרור בכל מקום - נקבעת בהתאם לרמת הסיכון מאותו האיש. זו החלטה של ראש ממשלה, לא של ארגון. צריך אבל להיזהר בדברים, השבעה באוקטובר עשה לארגוני הביון ולכל אזרח במדינת ישראל - שינוי בחשיבה".

לדבריו, "איש כזה כמו סאלח עארורי שירד מהמסך - הוריד יחד איתו איום מסוים. הוא לא היה רק הסגן של הנייה, הוא היה מחולל הטרור ביו"ש, הוא אישית פיקח מימן אימן וסיפק אמצעים. הוא היה סוג של שר חוץ של חמאס מול האיראנים וחיזבאללה".

ד"ר הראל חורב, היסטוריון חוקר חברה ופוליטיקה פלסטינית, אמר בראיון: "סאלח אל-עארורי היה מוכשר מסינוואר ואף האפיל עליו במידה מסוימת. לא סתם עד השביעי באוקטובר הוא היה האס המרכזי בחפיסת הקלפים של צה"ל, סאלח עם הזמן חדר יותר ויותר לתחום האסטרטגי והוא בעצם האב המוליד בסיפור הזה שנקרא 'איחוד הזירות'. עארורי היה זה שדחף למלחמה מיידית והיה איש מאוד מרכזי גם ברמה הטקטית וגם ברמה האסטרטגית".

אלוף במיל' יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, אמר בראיון ל'גלי ישראל': "נסראללה מצד אחד לא רוצה להיגרר למלחמה ולא רוצה לתת לנו את התירוץ להילחם בלבנון. מצד שני הוא כן יצטרך לעשות משהו כי מי שפעל שם בחיסול אל-עארורי פעל בקרבת ביתו וזה יראה רע מאוד אם הוא לא יגיב כלל. בהחלטה כזאת הוא בוודאות יתייעץ עם טהרן".

עוד הוסיף עמידרור ואמר: "אני לא יודע אבל כל מי שידו קלה על ההדק צריך לזכור שמלחמה בלבנון קשה פי עשר מהלחימה בעזה ומבחינת העורף היא תהיה קשה יותר מפי עשר".

מ"מ ראש המל"ל, תא"ל במיל' יעקב נגל, עמית בכיר במכון FDD, אמר בראיון כי "אם לא הייתה מלחמה בעזה היינו מזמן מעבר לסף המלחמה בצפון. כרגע זה נוח לכולם, וזו הפעם ראשונה בהיסטוריה שאיראן, חיזבאללה, ישראל וארה"ב לא מעוניינים במלחמה בצפון. ישראל רוצה מלחמה כנראה בעוד שנה וחצי. ארה"ב לא רוצה אף פעם, ואיראן רוצה מלחמה רק כשהיא תפרוץ לגרעין שיהיה לה את הפרוקסי של החיזבאללה נגד ישראל".

 

סאלח אל-עארורי חמאס חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד