ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כל העדכונים

ישראל נלחמת כבר 90 יום: אזעקות באזור אשקלון ויישובי העוטף

חיזבאללה ממשיך לספוג אבדות בתגובה לשיגורים שלו לעבר יישובי הצפון שאמנם מסבים בעיקר נזק לרכוש, אולם אינם עוברים בשקט. הלילה חוסל מפקד בכיר בארגון ועמו 4 פעילים נוספים | בארה"ב סבורים שדאעש עומד מאחורי הפיצוצים באיראן שהובילו למעל 200 הרוגים | מתעדכן

ישראל נלחמת כבר 90 יום: אזעקות באזור אשקלון ויישובי העוטף
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

90 יום למלחמת חרבות ברזל: חיזבאללה ממשיך לספור את קורבנותיו שמניינם חצה לפי המספר הלא רשמי את ה-150, כאשר לפי חיזבאללה רק 147 מחוסלים משורותיו עד כה. 9 מהם במהלך יום האתמול. 

הלילה הודיע חיזבאללה רשמית כי ישראל חיסלה מפקד בכיר בארגון, בשם חוסיין יזבכ, מי שהיה האחראי על גזרת נאקורה. הוא חוסל בתקיפת מבנה שככל הנראה שימש מפקדה של הארגון, ואיתו חוסלו עוד 4 פעילים נוספים. אם אכן מדובר בדמות בכירה, הרי שחסן נסראללה ינקום בבוא העת את מותו כפי שהבטיח כי כל חיסול ייענה בתגובה כואבת ומהדהדת.

תשעת מחוסלי חיזבאללה ביממה האחרונה

באיראן עדיין המומים מסדרת הפיצוצים הקטלניים אתמול במהלך אזכרה למפקד כוח קודס בסוריה, קאסם סולימאני בבית העלמין בכרמאן. בעוד באיראן מפנים אצבע מאשימה לעבר ישראל, ארה"ב סבורה שמדובר בדאעש. לפחות 211 איש מצאו את מותם במקום ועוד רבים נפצעו בדרגות שונות. 

כל העדכונים:

13:30 - מעלה מחירים: חברת הספנות הישראלית "צים" הודיעה כי מהיום מחיר למכולה מהמזרח יעלה במחיר בעוד 500-1000 דולר, לאור הביקוש הכבד והמיעוט במכולות בתקופה הזו. המיעוט במכולות נובע לאור ההקפה של כל יבשת אפריקה שעושות חלק מהחברות.

13:10 - דובר צה"ל: מטוס קרב של חיל האוויר תקף הבוקר עמדת תצפית ותשתית טרור של חיזבאללה, במרחב מרון א-ראס שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, כוח צה״ל תקף חוליית נ"ט שזיהה באזור. במהלך הלילה הכוחות ירו מרגמות להסרת איום במרחב רב א-תלתין בגבול לבנון.

12:10 - ראש אמ"ן: "המודיעין שלנו מביא לפגיעה באויבנו - מעזה ועד איראן"

11:30 - דיווח בעיראק: שני מפקדים בכירים במיליציות הפרו-איראניות חוסלו בתקיפה אמריקנית

10:30 - בחאן יונס כלי טיס של חיל אוויר חיסל בהכוונת צוות הקרב החטיבתי 4, שלושה מחבלים שניסו להטמין מטען בקרב כוחותינו. הלוחמים חיסלו שני מחבלים נוספים, שהסתתרו במבנה סמוך. בנוסף, מטוס קרב תקף במרחב העיר מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

במהלך פעילות הכוחות במרחב מחבלים שיגרו טיל נ"ט לעבר כוח מצוות הקרב החטיבתי 7. לאחר זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת החטיבה את עמדת הנ"ט ממנה שוגר הטיל ואת חוליית המחבלים שהייתה בעמדה.

מטוס קרב של חיל האוויר תקף בהכוונת כוחות אוגדה 98 מבנה צבאי של ארגון הטרור חמאס ובו פעיל נ"ט של גדוד דיר אל בלאח והותקפו שני מבנים אליהם נמלטו מחבלים והוסלקו בהם אמצעי לחימה רבים. לאחר מכן, כלי טיס חיסל מחבל נוסף שהגיע למבנים בניסיון לחפש אמצעי לחימה במרחב.

באל בורייג', במהלך פעילות מבצעית של צוות קרב חטיבת גולני, איתרו הלוחמים משגרי רקטות ארוכות טווח בלב המחנה.

כוחות זרוע הים ממשיכים לתקוף כסיוע לכוחות המתמרנים בקו החוף של רצועת עזה. בשיתוף פעולה בין זרועות הים, האוויר והיבשה, חיסלו לוחמי זרוע הים ביממה האחרונה מחבלים שארבו לכוחות ברצועה, בהכוונה מדוייקת של הכוחות הקרקעיים.

10:25 - על רקע העימותים האחרונים במזרח התיכון והחשש מהסלמה - מנהיג איראן ח'אמנאי הורה לפיקוד הצבא לנקוט "סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מעימות ישיר עם ארה"ב. לדיווח המלא>>

10:15 - סוכנות הידיעות האיראנית תסנים: מספר ההרוגים בפיגוע בכרמאן שפרסמנו אתמול (103) היה שגוי ונבע מטעות. מספר ההרוגים הנכון בפיגוע עומד על 84 (אבו עלי).

10:10 - הלבנונים עדיין מנסים לפענח כיצד בוצעה התקיפה על משרדי חמאס ברובע דאחייה שם חוסל סאלח אל-עארור חוסל. גורם עלום דאג לנקות את הזירה ממסמכים מיד אחרי התקיפה. לדיווח המלא>>

09:10 - אשקלון: 2 יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל - בחסדי שמים אין נפגעים בגוף. 

08:55 - אזעקה באזור אשקלון ובעוטף

08:45 - פרשן רשת אל ערביה: ייתכן והמשטר האיראני עומד מאחורי הפיצוץ אתמול סמוך לקברו של סולימאני בניסיון לצבור אהדה לקראת הבחירות.

07:48 - אזעקה בדובב

07:42 - ניו יורק טיימס מפי מקורות הקשורים למשמרות המהפכה: מנהיגיה הצבאיים והפוליטיים של איראן החליטו להטיל על ישראל אחריות לפיצוצים סמוך לקבר סולימאני. גם אם ארגון טרור או אופוזיציה יקבל אחריות לפיגוע - איראן תתעקש שלישראל הייתה יד בזה.

07:29 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי אמר בתדרוך לעיתונאים: "יש לנו הערכות בנוגע לכמה מחבלי חמאס חוסלו על ידי ישראל. עדיין יש להם כוח משמעותי בעזה, אבל אין שאלה שיש לזה השפעה על יכולתו של חמאס לפקד ולשלוט על עצמו, לתספק את עצמו ולהוביל את כוחותיו".

07:21 - על רקע העימותים האחרונים במזרח התיכון והחשש מהסלמה - מנהיג איראן עלי ח'מינאי הורה לפיקוד הצבא לנקוט "סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מעימות ישיר עם ארה"ב. כך דווח בניו יורק טיימס.

07:14 - משרד החוץ הגרמני פרסם אזהרה לאזרחי המדינה מפני נסיעה ללבנון וביקש מאלה שכבר נמצאים - לעזוב בהקדם. "לא ניתן לשלול החמרה נוספת במצב והרחבה של הסכסוך, במיוחד לנוכח הריגתו אל-עארורי", נכתב באזהרה.

07:00 - בכיר בממשל ביידן הודיע שהנשיא האמריקני כינס פגישה של צוות הביטחון הלאומי שלו כדי לדון באפשרויות להתמודדות עם החות'ים. בהודעתו, אמר הגורם הבכיר כי נגד המורדים מתימן לא תהיה אזהרה נוספת. כך דווח ב'רויטרס'.

עדכונים שוטפים מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס חיזבאללה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד