ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מאות נוספים על הכוונת

ישראל בדרך לגרש לשטחי הרש"פ 18 מחבלים אזרחי ישראל

ישראל בדרך לגרש לרשות הפלסטינית מאות ערביי ישראל ותושבי מזרח ירושלים שהורשעו בטרור, חלקם כבר בחודשים הקרובים. זאת לאחר שהדו"ח שאמור לאפשר את יישום התיקון לחוק האזרחות הוגש השבוע

ישראל בדרך לגרש לשטחי הרש"פ 18 מחבלים אזרחי ישראל
מחבלים בכלא צילום: WISSAM NASSAR / FLASH 90

ישראל בדרך לגרש לשטחי הרש"פ 18 מחבלים אזרחי ישראל בשלב הראשון, כשעל הכוונת מאות פעילי טרור נוספים שאזרחותם או תושבותם תישלל.

על פי דיווח של העיתונאי שחר גליק בגל"צ, המטה ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) סיים לגבש דו"ח מודיעיני בשיתוף אמ"ן ושב"כ בנוגע לכספים שמעבירה הרש"פ למחבלים בעלי אזרחות או תושבות ישראלית, הדו"ח הזה היה נצרך בין השאר כדי לממש את החוק שעבר בפברואר האחרון ומחייב את שר הפנים לחתום על שלילת אזרחות לפעילי הטרור הללו.

יצוין כי עד עכשיו הייתה בעיה משפטית לשלול אזרחות לאדם שאין לו אזרחות אחרת. החוק הזה שעבר לפני כמעט שנה קובע שמי שמקבל כספים מהרש"פ יש לו זיקה ברורה אליה והשר ארבל צריך לחתום על גירושו. בינתיים, החוק לא מומש כי צריך הוכחות לקבלת כספים.

השבוע השלימו את הדו"ח שמפרט מי מקבל כספים וכמה, ומכאן התהליך אמור להתקדם בקלות יותר. ארבל כבר הקים צוות, יש 18 מועמדים ראשונים לגירוש. השר אמור לחתום, שר המשפטים לוין אמור לאשר, ולמחבלים נותר שבוע בלבד לעתור לבית המשפט.

יש עוד מאות מחבלים שעונים לקריטריונים, אבל זה ייקח יותר זמן ויכלול עוד לא מעט מורכבות משפטית לגרש גם אותם.

בכל אופן, השבוע עדכנו את חברי ועדת חו"ב שהדו"ח מוכן, רק את משרד הפנים עדיין לא טרחו לעדכן. כשזה יקרה - אמור להגיע אור ירוק שיאפשר את תחילת המהלך.

מחבל הרשות הפלסטינית טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד