כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סיפר על עסקת שליט

הריאיונות של אל-עארורי לתקשורת בארץ: "מקנא בישראלים"

במהלך השנים העניק סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס אל עארורי, שחוסל בביירות, מספר ראיונות לעיתון "ידיעות אחרונות". אחרי עסקת שליט אמר: "מדינה שלמה עשתה הכול בשביל אסיר אחד. אצלנו לצערי לא עושים כל כך הרבה"

הריאיונות של אל-עארורי לתקשורת בארץ: "מקנא בישראלים"
אל עארורי בראיון לתקשורת הישראלית צילום: כאן 11

לפני כיומיים חוסל סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בפיצוץ בביירות. בעבר התראיין מספר פעמים לכתב "ידיעות אחרונות" ד"ר רוני שקד.

המראיין סיפר כי שנה לפני עסקת שליט, ב-2010, שוחרר אל-ערעורי מהכלא: "לפני עסקת שליט הוא נעצר והגיש בג"ץ. בג"ץ הציע פשרה שהוא ייצא לירדן לשנתיים, ואחר כך יחזור לגדה ולא יעצרו אותו שוב. הוא קיבל את ההצעה ויצא מרצונו לירדן, ומירדן עבר לסוריה ישר למפקדת החמאס ושינה את עורו".

עוד הוסיף לספר: "אחרי עסקת שליט דיברתי איתו. קיבלתי את הטלפון מאחד החברים שלו מרמאללה ושוחחתי איתו שיחה ארוכה כדי להבין מה הניע את פרשת שליט ומה הלאה. והוא הדגיש בשיחה כמה פעמים שהדרך היחידה להוציא את האנשים מהכלא זה מאבק ושהוא ימשיך את המאבק. ב-2014 הוא הפעיל את החולייה בחברון שחטפה את שלושת הנערים ואז ניסיתי להתקשר אליו ולא השגתי אותו".

בריאיון אחר התייחס אל עארורי לעסקת שליט וסיפר כי הוא מקנא בישראל: "מדינה שלמה עשתה הכול בשביל אסיר אחד. אצלנו לצערי לא עושים כל כך הרבה, ואני מקווה שזה ישתנה כי יש לנו אסירים שיושבים בכלא עשרות שנים. אני מקנא בישראלים וביחס שנתנו לשליט'".

יחד עם זאת הוסיף בריאיון אחר כי "את הטקטיקה של החזקתו ושחרורו של שליט לא נגלה, אולי נצטרך להשתמש בה שוב. לא תדעו איפה החזקנו אותו". יחד עם זאת, אל-עארורי התעקש כי היחס לשליט היה טוב: "הייתה לו טלוויזיה, היה לו רדיו. היו צוחקים איתו, מדברים. היה אוכל טוב. אף אחד לא נתן מכה או הרביץ. אני אישית וידאתי שהוא מקבל יחס טוב".

המראיין אורי שקד אמר על אל עארורי: "הוא היה איש משכיל, איש מאוד דתי. הוא מדבר מאוד בשקט, ברוגע. בכלא הוא למד עברית מצוין. היה מדבר בלי לחץ, די עדין. מדבר ברגיעה ולא מתלהם. מקלל בשקט. לא כמו מחבלים אחרים עם יוהרה. זה מה שעושה מנהיג. הוא נבחר בגיל צעיר להנהגת החמאס המקומית ומפקד הזרוע הצבאית של החמאס בחברון וזה אזור שיש בו הרבה מנהיגים ודווקא הוא מונה להיות המפקד".

עסקת שליט חמאס מלחמת חרבות ברזל סאלח אל-עארורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד