כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תציב מל"טים צבאיים

ארה"ב במאמץ לעצור את התפשטות אל קאעידה ודאעש

ארה"ב רוצה להציב מל"טים צבאיים לאורך חופי מערב אפריקה במאמץ לעצור את התפשטות אל קאעידה והמדינה האסלאמית באזור, כך על פי גורמים אמריקאים ואפריקאים  

ארה"ב במאמץ לעצור את התפשטות אל קאעידה ודאעש
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארה"ב רוצה להציב מל"טים צבאיים לאורך חופי מערב אפריקה במאמץ לעצור את התפשטות אל קאעידה והמדינה האסלאמית באזור, כך על פי גורמים אמריקאים ואפריקאים.

ארה"ב מקיימת מגעים כדי לאפשר למל"טים אמריקאים לא חמושים לרחף בשדות תעופה בגאנה, חוף השנהב ובנין, מדינות באוקיינוס ​​האטלנטי יציבות ומשגשגות יחסית. שלוש מדינות החוף, יחד עם טוגו, מוצאות את עצמן כעת מאוימות על ידי חמושים איסלאמיסטים דרומה ממאלי, בורקינה פאסו וניז'ר ​​- שלוש מדינות מדרום לסהרה.

מאז 2017, על פי ההערכות 41,000 בני אדם נהרגו מאלימות ג'יהאדיסטית במאלי, בורקינה פאסו וניז'ר. האלימות יצרה פתח לרוסיה להעמיק את הקשרים הפוליטיים והצבאיים באזור, עכשיו ארה"ב מנסה לשלוט באזור, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

מל"טים יאפשרו לכוחות אמריקאים לבצע מעקב אווירי אחר תנועות של כוחות לוחמים לאורך החוף ולספק מידע לכוחות המקומיים במהלך פעולות לחימה.

המאמץ לשלוט במדינות החוף מצביע על כך שוושינגטון מאמינה שמאלי ובורקינה פאסו שמוצפות בחמושים איסלאמיסטים, ללא עזרה מערבית, יקרסו אל תוך עצמן. ארה"ב חוששת מניז'ר, שעד להפיכה ביולי האחרון הייתה בעלת ברית אמריקאית באזור, ועכשיו אינה כזאת.

"אין באמת הרבה אופציות מלבד לפעול מחוץ למדינות החוף במערב אפריקה", אמר קצין בדימוס של חיל האוויר, מארק היקס, לשעבר מפקד כוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב באפריקה. "ההפיכה בניז'ר ​​כפתה את ידנו", אמר היקס.

גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שקבוצות המיליטנטיות שואפות להרחיב את טווח ההגעה שלהם דרומה למדינות המייצרות זהב וקקאו.

ארצות הברית אפריקה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד