ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ארכי טרוריסט

הפגישה המאכזבת של עארורי והנייה עם חמינאי

בנובמבר האחרון נסע עארורי לטהראן כדי לבקש תמיכה נוספת במלחמה בעזה. הוא התאכזב כשהבין כי איראן לא מעוניינת במלחמה רחבה יותר. לאחר שחוסל, חמאס פרש במהירות מהשיחות על חילופי אסירים

הפגישה המאכזבת של עארורי והנייה עם חמינאי
חמינאי בנאומו צילום: תקשורת איראנית

בנובמבר האחרון נסע המחוסל הטרי סאלח אל-עארורי עם מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, לטהראן לפגישה עם המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי כדי לקבל תמיכה נוספת במלחמה בעזה, כך סיפרו גורמים בחמאס. שניהם עזבו את הפגישה מאוכזבים מכך שאיראן לא מעוניינת במלחמה רחבה יותר. אבל השניים סיפקו לאיראן רשימה של כלי נשק שהם עשויים להזדקק להם אם המלחמה תימשך מעבר לשישה חודשים, כולל טילים נגד טנקים וטילי קרקע-אוויר. כך בדיווח של ה'וול סטריט ג'ורנל'.

דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מת'יו מילר, אמר ביום רביעי כי עארורי "היה טרוריסט אכזרי שהיה אחראי מרכזי לפיגועי ה-7 באוקטובר, כמו גם להתקפות אחרות נגד אזרחים חפים מפשע".

עארורי הצטרף לרעיון שבאמצעות שילוב כוחות של קבוצות מיליטנטיות פלסטיניות בגדה המערבית ובעזה, איראן וגרורותיה השונות יוכלו לתקוף ולהשמיד בהצלחה את ישראל, כך לפי גורמים בחמאס ובחיזבאללה ששוחחו עם העיתון. "הוא באמת האמין בציר ההתנגדות והחזיק מעצמו בגאווה כאיש הקשר העיקרי של חמאס עבורם", אמר בכיר בחמאס.

עארורי נקט בגישה נוקשה במשא ומתן על שחרור חטופים והתעקש שחמאס צריך למלא תפקיד בעזה לאחר המלחמה, כך על פי גורמים מצריים, שאמרו כי הוא היה מקושר ביותר עם יחיא סינוואר בעזה.

ישראל וחמאס ניהלו משא ומתן על שחרור אפשרי של חטופים כאשר עארורי חוסל. חמאס פרש במהירות מהשיחות לאחר התקיפה ביום שלישי בלילה, מיד אחרי החיסול.

למרות היריבות של עארורי עם סינוואר, שני המנהיגים ייצגו דור של בכירי חמאס בעלי ניסיון צבאי, ריצו תקופות מאסר ממושכות בישראל, דיברו עברית והכירו את ישראל. השניים חלקו את אותה מטרה של איחוד חזיתות נגד ישראל, כאשר עארורי מעורב באופן אישי ברכישת נשק, אימונים ושיתוף פעולה צבאי בחו"ל.

במהלך השנים האחרונות השתתף עארורי בקביעות בפגישות תיאום שכללו את חמאס, חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניים בחדר המלחמה המשותף שלהם בביירות, כך על פי גורמים בחמאס ובחיזבאללה.

 

 

 

 

סאלח אל-עארורי חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד