י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חידת השבוע: הטייקון החרדי ש'מפנק' תחקירן

עוד במהדורת לייבל'ה: הטרמפים של בנט ואריאל, הקצין הדתי שכבש את שלייקעס ו'כסא רחמים' נוסח גרוזמן

חידת השבוע: הטייקון החרדי ש'מפנק' תחקירן

שנה ללייבל'ה:
נורא ואיום. פשוט נורא ואיום. אבי אבי רכב ישראל ופרשיו. אוי לה לספינה שאבד קברניטה. בזה אחר זה נקטפו רבנים, ראשי ישיבות וגדולי ישראל השבוע, ולייבל'ה לא נפרד לרגע מספר התהילים, [ומהסמארטפון, כי צריך גם לדעת מתי לעבור ל'משניות' לע"נ]. לא כך תכנן לייבל'ה לחגוג שנה של פעילות נייעס ענפה, עסיסית ופופולארית.

אפרופו מלאת שנה למדור, זה הזמן להסביר מעט לסלבריטאנו היקרים, לא כל תמונה שלכם בארוחת בוקר שווה אזכור, לא כל עויזר דלים שהוציא מהשכרה רכב ליומיים ירוויח אייטם. בזעת אפכם תאכלו רייטינג. אם לייבל'ה מחרף את נפשו מדי סופ"ש בסופ"שו כדי להגיש לכם מהדורה נטולת רבב, גם לכם מותר להתאמץ, תשיגו סלפי מוצלח, תצטלמו בטיול אקסטרים ולכל הפחות לכו להשתכשך בים השטריימלים באיזה פרנצ'עס של טיש עסיסי.

והנה למשל סלבריטאי שהתאמץ השבוע, שר הבינוי ואיש תקומה אורי אריאל, שמצא את עצמו נעול ומסוגר בסיום טקס האשכבה בניחוח צרפתי בגבעת שאול, כאשר למרות שמיהר לפגישה חשובה במשרדו, משטרת ישראל לא התחשבה בו ולא איפשרה לרכבי השרים לצאת ממתחם החניה של ה-vip עד פינוי המקום מהאזרחים ויציאת המשפחות והמיטות למסע הלוויה. השר הנמרץ החליט לצאת רגלית לכיוון גבעת שאול על מנת לתפוס מונית ללשכה, או אז הגיע לעזרתו הח"כ האגודאי לבית אייכלר שהציע לו טרמפ ישיר. כ'שכר שיחה נאה' יש לציין כי השר לא ישב באוהל המכובדים במהלך הטקס עקב היותו כהן, ועל כן אילתר כסא מרוחק, ואם כבר - שיהיה סמוך למצלמות הטלוויזיה.





ולאחר שאייכלר אסף את אריאל, נותר הבוס של הבית היהודי בודד וגלמוד. כל 41 המתמודדים בפריימריז לא הושיעוהו, עד שהבחין במתנדב זק"א עוזב את בית העלמין, דפק על חלון רכבו של בערלה מסינגר וביקש "תעשה לי טובה, קח אותי למשרד. הנהג שלי תקוע בפקק"...





בכלל, אימת יום הדין של יום הבוחר מרחפת מעל ח"כינו: ביום חמישי האחרון הם השתתפו במפגש אחדות בבית 'דגל התורה' וביום שני נפגשו שוב במעוז של הראיס של שלומי אמונים [בינתיים, עד לקיום הפריימריז] בפרס 2. לייבל'ה לא יכל לפספס את ליצמן שהתיישב דווקא מתחת לתמונותיו של הרב מנחם פרוש ז"ל. ימות המשיח.





ובעוד נציג הסיעה המרכזית רובץ בפרס 2, הנכד של הרב המצולם מנחם פרוש ז"ל, המכהן גם כ'ראיס' של אלעד,ניצל את ימי תחילת השובבי"ם לפקוד את קברי הצדיקים באוקראינה. ללייבל'ה אין ספק בעניין שזהו מקום אהוב על הראיס.





לייבל'ה גילה שבשלומי אמונים נוהגים גם ללכת ליארצייטים ולא רק לשמחות וטישים בסוכות ובחנוכה. כך, תיעד לייבל'ה את האב מאיר והבן ישראל מתפללים בקברו של בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זצ"ל בבית העלמין בגבעתיים. פרוש האב אף הצטייד במעיל מפני הקור והגשם ושטח תחינתו להצלחה בפריימריז הגורליים בסיעה.





אמנם בפגישות בין הח"כים לייבל'ה לא היה זבוב על הקיר, כך שהוא מתקשה עדיין לעמוד על טיבם של היחסים בין פרוש וליצמן, אך בדינר 'חוזרים לישיבה' של חסידות ערלוי בו ליצמן השתתף לראשונה באירוע רשמי של החסידות, נצפה פרוש מראה במכשיר הסלולרי הכשר והמוגן שברשותו לליצמן משו מסקרן במיוחד שגרם לנציג הגוראי לעלות חיוך על פניו. לייבל'ה התקשה להחליט האם זהו חיוך נימוסי ומאולץ או שפרוש שיחק אותה הפעם עם הברקה מהנה. משה גולדשטיין לא הספיק לתעד והוא הסתפק בתמונה אחרת מהמעמד.



בת ים והסביבה
‏לאחר ש'ידיעות אחרונות' חשף בשבוע שעבר את התקרבותו של הזמר קובי פרץ לדת, בשמירת שבת, הליכה לשיעורים ועוד. חושף פרץ בצורה ברורה מי הרב הצמוד שלו. ניחשתם נכון, מדובר בלא אחר מאשר רב הסלבס, האיש והנצחונות, מרדכי חסידים.





חסידים גם נצפה בבוקר שאחרי הניצחון הסוחף שהוביל כאדריכל הבחירות בבת ים, כשהוא שותה 'לחיים' בלשכתו של מורו ורבו המקובל רבי בניהו שמואלי. בלשכה התארחה משפחת קליין המיתולוגית, בעלי יקבי חברון שהחלו לייצר מיץ ענבים ויין בכשרות של בד"ץ משה ויהודית יוסף. חסידים ורבו חנכו את המוצר במסגרת חגיגות ניצחונו של בכר.





ואם בבת ים עסקינן, הרי שדפיקות הלב של עיתונאי קבוצת 'המושכים' באותו לילה מתוח נשמעו בכל קצוות הווטסאפ. היה מי שהגדיל וכסס ציפורניים בגלל דאגתו לאידישקייט, עד שלבסוף הביא עוזר הרב לשעבר את הבשורה שבכר ניצח, האידישקייט נוצח, והעיתונאים חזרו לשנת הלילה.

ואחד המפסידים בבת ים, בנימין אלחרר, נצפה בשיא מערכת הבחירות דווקא עם האיש החזק בכללית ובכלל מאנשי החסד הגדולים בדור, מוישה רונזגרטן, שבא לסייע בשטח.





ומרוזנגרטן לרוזנשטיין: במסעדה ירושלמית מוכרת פגש לייבל'ה את נאמן בית הגראי"ל, קובי רוזנשטיין, שאחרי ההחלפה המתועדת לקנייטש, מתכונן לחגיגת הבר מצווה לבנו הגדול שתתקיים במרכז האירועים 'גן ההדסים' במודיעין עילית.





ומי שעוד נצפה במסעדה, יקיר המדור הרב שרגא ניימן, שנצפה השבוע עם זוגתו הטרייה שותים 'לחיים'. לייבל'ה מבטיח להמשיך ולהגיש מעלילות שרגא מדי שבוע.





אזרח נוסף שפגש לייבל'ה, הוא אמן הקלידים מאיר אדלר, שבתור סלב חסידי ותיק פירגן לצלם הפפארצ'י ביג לייק.





ולאחר שהתאכזב משלייקעס אך הבטיח לנסות שוב, גילה לייבל'ה שהקצין הדתי היחיד שלא התמודד בפריימריז של הבית היהודי, עופר וינטר, הגיע לסעוד במקום עם צוות שילוב חרדים בצה"ל. לייבל'ה פספס את ההזדמנות למחות על גזירת הגיוס.



קוסטה ריקה, לייקווד ומעלות
בעוד הקמפיין העממי לשילובו ברשימת ש"ס לכנסת נמשך, ולאחר שסיים להוביל את 'שאגת מרן', נצפה איש התקשורת דוד חכם לומד חברותא עם הרב אברהם יעקב סלומון, ראש מוסדות שטפנשט. ועל זה לייבל'ה אומר אשרי מי שבא לשטפנשט ותלמודו בידו.





ואילו הפרקליט והשדרן, עוה"ד משה יצחק אוסדיטשר, נמצא בימים אלו במסע חיזוק של שבועיים בקוסטה ריקה, במהלכם נפגש עם ראשי הקהילה, בדק את צרכיהם ואת הדברים שצריכים חיזוק מבחינה דתית. אם תשאלו מה לאוסדיטשר ולקוסטה ריקה? מתברר כי שורשיו של עורך הדין רחב הלב נעוצים עמוק במדינה, כאשר אחד מהיהודים שהגרו מפולין והקימו את הקהילה האורתודוקסית במדינה היה הרב יעקב שרגא פייבל אוסדיטשר ז"ל, אביו של מוישה. ומכאן לדיווח מהשטח - כיום חיים בקוסטה ריקה כ-3000 יהודים, רובם הגדול בסן חוסה ובפרבריה, והם מחזיקים מוסדות חינוך, תנועות נוער ומרכזי קהילה. לייבל'ה מאחל לאוסדי בהצלחה בשליחות.





העיתונאי החב"די (יש טוענים שמיותר לציין זאת, ואדרבה, כאשר עיתונאי איננו חב"די אז רצוי להדגיש) מענדי גרוזמן נאלץ להשכים באופן חריג, ולמהר לעיר התורה והחסידות כדי לסקר את הלווית וכל בית ישראל והעם איתנו יבכו את השריפה אשר שרף ה' בטבח בפריז. במסע ההלוויה שיצא מ'כסא רחמים' הרגיש גרוזמן בבית והתיישב על מדרכה בעיר, תוך שהוא מברר בקבוצות הווטסאפ איפה אפשר לאכול בשעת בוקר מוקדמת שכזו.





במעמד סיום הרמב"ם שהתקיים בבני ברק השבוע, התכבד ה'ראיס' זייברט לשבת בשולחן המזרח, למרות השעמום, העירייה משתתפת והאחריות מחייבת. לייב'לה כמובן תיעד.





‏ואילו איש 'הפלס' ישעיהו ויין, שסיים את מסע הקודש בקהילות סאטמר בארה"ב, התקבל לביקור בעיריית לייקווד. ויין ישב לשיחה ממושכת עם ראש העיר על בעיות השעה, וגם למד כמה דברים שאולי ייבא עמו לכיכר ספרא.





בשבת האחרונה שהו נגידי חסידות טאלנא בעיר אשדוד לשבת התאחדות והוקרה במושב מעלות בראשות האדמו"ר. לייבל'ה, שבעבר נסע גם לשבתות מעין אלו, נאלץ לוותר הפעם בשל התחייבויות קודמות, אך אל דאגה, ביציע העיתונאים המקומי נצפו אברהם דויב גרינבוים עורך בקהילה, הפרשן הפוליטי של קול חי גואל ועקנין ועורך הדין הנגיד ישראל ענדין. השלישיה מבית שמש פקדה קברי צדיקים בדרך ונהנתה מהנוף המרהיב.





ביום שני ערכה חברת הטכנולוגיה Uber אשר פועלת בישראל כחצי שנה, ומאפשרת הזמנת מוניות קטנות וגדולות באמצעות אפליקציה, טקס קביעת מזוזה לרגל המעבר למשרדיה החדשים במתחם WeWork בתל אביב. את המאורע כיבד בנוכחותו הרב הראשי של העיר, הגרי"מ לאו, שהתכבד בקביעת המזוזה יחד עם מנכ"ל Uber ישראל, יוני גרייפמן.





ולפני סיום: ברכת צאתכם לשלום לדובר חסידות בעלזא הרה"ח רבי יהושע (שיעלה) ווינברגר, לרגל צאתו למונסי לביקורו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בן האדמו"ר. לייבל'ה והחברים מאחלים טיסה נעימה לדובר המסור ותוהים מי יביא את הבלינצ'עסים לחנויות?

פינת המזל טובים:
לישראל פרידמן עורך 'יתד נאמן' לרגל שמחת אירוסי בנו בשעה טובה.

שלמה רוזנשטיין, חבר מועצת עיריית ירושלים, איש 'דרשו', משרד התחבורה, חסיד ויז'ניץ, ואהה... גם גובר הקהילה החרדית בפריז עד לפיגוע... לרגל אירוסי הבן מבחירי ישיבת ארחות תורה. לייבל'ה מאחל בית נאמן בישראל.

חיים אפשטיין, סגן ראש עיריית ירושלים, לרגל שמחת הברית לנכדו, בן לבנו שמואל מאלעד. השמחה נחגגה אמש באולמי 'בית ישראל' בירושלים.

לעורך הדין מרדכי אייזנברג לרגל אירוסי בנו חיים אייזנברג בשעה טובה ומוצלחת.

פינת החידות השבועית:
מיהו הטייקון החרדי, ש'משמן' היטב תחקירן בכיר בעיתון שיש חוק על שמו, בכדי שלא יכתוב עליו מטוב ועד רע?

מיהו העיתונאי החרדי שהתעצל לעשות את הפרוצדורה הכרוכה בהנפקת תעודת עיתונאי בכלי התקשורת בו הוא עובד, וביקש מהקולגה המתחרה שיוציא גם עבורו?

ולסיום, למי היה חשוב לגלות השבוע מי הוא כותב המאמרים בהמודיע תחת השם מ. שלום, והאם תוכלו לסייע בידו ולגלות מיהו אכן אותו מ. שלום?

יודעים את התשובות? טקבקו ללייבל'ה חופשי, בלי להזכיר דרעי/ישי!
לייבלה רכילות חידות אוסדיטשר אפשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד