י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תופעה חמורה

"רעדתי מפחד, רק רציתי לרדת מהאוטובוס"

פורום שהוקם לאחרונה, אוסף עדויות על התנהלות מופרעת של נהגים בתחבורה ציבורית בירושלים. מאות סיפורים עם מאפיינים דומים: מוזיקה וקללות בערבית, נהיגה מופרעת ודילוג על תחנות: "חייבים למגר את התופעה המסוכנת, זה מפחיד לשלוח ילדים בתח"צ"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

סיפורה של ש. נערה בת 14 מירושלים, שחוותה התנהגות בריונית מצד נהג אוטובוס בתחבורה הציבורית בירושלים, היה המניע להקמת פורום שיעסוק בנושא. ש. נסעה בשבוע שעבר בירושלים וצילצלה בפעמון כדי לרדת בתחנה, אך הנהג לא עצר. כשהיא קראה לו לעצור, הוא הדליק מוזיקה בערבית בווליום גבוה והתחיל לדהור ברחובות העיר. גם בתחנות הבאות הוא לא עצר, רק אחרי 5 תחנות הוא פתח את הדלת ואפשר לש. לרדת מהאוטובוס.

מאז שהודיעה על הקמת ה'פורום אמהות למען בטחון הילדים' ושיתפה את סיפורה של ש. ברשתות החברתיות, הוצפה ליאורה אלון במאות תגובות של הורים עם סיפורים על התנהגות דומה של נהגים העובדים בתחבורה הציבורית בירושלים.

"השבוע נסעתי באוטובוס, זה לא רק שירים בערבים ונסיעה מטורפת. אלא גם קללות בערבית", כתבה לה צעירה בת 21. הדיווחים הרבים מעלים דפוסי התנהגות חוזרים ונשנים של נהגים שחולפים על פני תחנות בלי להעלות או להוריד נוסעים, נהיגה מופרעת, מוזיקה בערבית בווליום מאוד גבוה, יחס בוטה לנוסעים וקללות בערבית.

"כתושבת הר חומה, אני והילדים שלי משתמשים הרבה בתחבורה הציבורית. חשבתי שרק אני חווה את הבריונות מצד נהגים בתחבורה הציבורית בירושלים, אבל שטף הפניות שקיבלתי מהפרסום ברשתות החברתיות, מראה שזאת ממש מגיפה בעיר", מספרת ליאורה אלון. "החלטתי להקים את פורום האמהות, כדי להעלות את הנושא לסדר היום ולמגר את התופעה המסוכנת. אני ממש מפחדת לשלוח את הילדים לבד בתחבורה ציבורית".

השבוע, התכנס לראשונה פורום האמהות, כדי להחליט על דרכי הפעילות ועל פניה לנבחרי ציבור שיסייעו לפתרון הבעיה.

אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד