כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא משרת אמון"

בג"ץ לממשלה: בטלו את הפיטורים של יו"ר הדואר

בדיון בבית המשפט העליון הציעו השופטים לנציגי הממשלה לבטל את הפיטורים של יו"ר הדואר מישאל וקנין, ואם לא - יינתן פסק דין גם בלי הסכמתם. השופט עמית: "זו לא משרת אמון, יש כאן חברה ממשלתית"

בג"ץ לממשלה: בטלו את הפיטורים של יו"ר הדואר
סוכנות כהנמן בבני ברק צילום: דוברות דואר ישראל

שופטי בג"ץ המליצו לשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם לבטל את פיטורי יו"ר דירקטוריון הדואר מישאל וקנין, זאת אחרי שבספטמבר הורו על הקפאת הפיטורים. השופטים הזהירו כי אם לא יבוטלו הפיטורין, הם עשויים לפסוק נגד עמדת נציגי הממשלה וללא הסכמתם.

לפני הדיון אמר עו"ד אפרים דמרי, מייצגם של השרים, כי הוא "מקווה שבית המשפט יתעשת ולמרות ההחלטה לבטל את עילת הסבירות, אני עדיין סבור שבית המשפט אמור וחייב לדחות את העתירה ולקבל ולכבד את החלטת השר כי אם שר במדינת ישראל לא יכול למנות אנשי מקצוע משלו או אנשי אמון שלו אז בעצם אנחנו רואים כאן שבית המשפט מנהל את המדינה".

עוד הוסיף: "בסך הכול מדובר במשרות אמון. בהתוויית מדיניות של שר שאנחנו רואים שגם כאן בית המשפט בדיון הקודם התערב והוציא צו ביניים, אנחנו מקווים שהיום תהיה החלטה ובית המשפט יתעשת ויכבד את החלטת השרים גם קרעי וגם אמסלם להוציא את וקנין יו"ר הדואר מתפקידו".

במהלך הדיון, שעיקריו הובאו ב"ווינט", אמר השופט יצחק עמית: "זה לא דיון על עילת הסבירות. אני מסכים שקרעי בא עם אג'נדה שירותית, של שירות טוב לאזרח, אבל הוא חתם על סגירת סניפים בעצמו. הוא יכול היה לא לסגור סניף בנתיבות או כאן בבית המשפט העליון".

השופט כבוב הוסיף: "הבעלים של החברה זה הציבור, השר לא מנהל את הדואר". השופט עמית הוסיף כי "זו לא משרת אמון. זו חברה ממשלתית ויש כאן שיקול דעת עסקי. זה לא כמו שגריר".

בג"ץ דואר ישראל שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד