א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
וונדליזם בבירה

משטרת ברלין חוקרת השחתת אנדרטת שואה על ידי אנטישמים מוסלמים

המשטרה בגרמניה חוקרת השחתת אנדרטה בברלין לזכר הילדים היהודים שניצלו מהנאצים, המשחיתים ריססו ציור של מסגד על הדמויות. האנדרטה מוקדשת לכ-10,000 ילדים יהודים שנשלחו לאנגליה בשנים 1938 ו-1939 וניצלו ממוות

משטרת ברלין חוקרת השחתת אנדרטת שואה על ידי אנטישמים מוסלמים
השחתת האנדרטה צילום: אגודת הפליטים היהודים (AJR)

במהלך הפגנות פרו-פלסטיניות לא חוקיות בברלין בירת גרמניה נגד ישראל, חוללה האנדרטה לזכר ניצולי המלחמה. כך אמר מרטין סטרלאו, דובר המשטרה הפלילית של המדינה. 

האנדרטה הוקמה לזכרו של פרנק מייסלר שנולד בשנת 1925 בעיר גדנסק. באוגוסט 1939 נמלט יחד עם 14 ילדים נוספים מהנאצים במסגרת מבצע ההצלה קינדר-טרנספורט; הילדים הובלו מתחנת הרכבת פרידריכשטראסה, בברלין, ולאחר מכן באונייה דרך הולנד, עד ללונדון - בריטניה. הוריו נעצרו וגורשו לגטו ורשה, ובהמשך נרצחו באושוויץ, הוא למד אדריכלות באוניברסיטת מנצ'סטר, ולקח חלק בהקמת נמל התעופה לונדון הית'רו.

בשנת 1960 עלה לישראל והתגורר ביפו. הוא החל לעסוק בפיסול והקים סטודיו ביפו. הוא נפטר ב-2018 

האנדרטה מוקדשת לכ-10,000 ילדים יהודים שנשלחו לאנגליה בשנים 1938 ו-1939 על ידי ארגוני סיוע יהודיים. רבים לא ראו שוב את הוריהם ואחיהם. האנדרטה מציגה ילדים אוחזים במזוודות.

ארגון הפליטים היהודים פרסם הודעת גינוי: "כארגון הלאומי המייצג ומטפל בניצולי שואה ופליטים - ה-AJR נגעל מכך שהאנדרטה היקרה הזו, המנציחה את מסעותיהם הנואשים של הקורבנות הצעירים ביותר של הדיכוי הנאצי, חוללה".

השגריר הישראלי  בגרמניה רון פרושאור הגיב על השחתת אנדרטת ה׳קינדר טרנספורט׳ בברלין: "בערב השנה האזרחית החדשה, הושחתה אנדרטת השואה המנציחה את שילוחי הילדים בברלין על ידי אנטישמים מוסלמים. על האנדרטה רוססה ציור של מסגד וכן רוססו עיני הילדים במיצג המפורסם".

השגריר פרושאור ביקר במקום וקרא למגר את התופעה ולעשות שימוש בכל הכלים העומדים לרשות הממשל הגרמני, על מנת להוקיע חברתית ומשפטית מעשים אלו.

אנטישמיות גרמניה רון פרושאור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד