א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
השווה את היהדות לנאציזם

ראש עיר אנטישמי: "סתירה להיות יהודי ושמאלני"

ראש עירייה אנטישמי בצ'ילה אמר שלהיות יהודי היא "תפיסה עליונה". האיש ממוצא פלסטיני אמר גם שזאת סתירה להיות יהודי וגם שמאלני, אם כי גם אמר שיש לו "הרבה חברים שהם יהודים שמאלנים"

ראש עיר אנטישמי: "סתירה להיות יהודי ושמאלני"
דניאל ג'אדו, ראש עיריית רקולטה (משמאל) צילום: צילום מסך

ראש עירייה בצ'ילה כינה את היהדות "דת עליונה" והשווה אותה לנאציזם.

דניאל ג'אדו, ראש עיריית רקולטה, מחוץ לבירת סנטיאגו, אמר את הדברים בשבוע שעבר בזמן שהשתתף באירוע על ספרו של העיתונאי הצ'יליאני פבלו ז'ופרה לאל, "ציונות: האידיאולוגיה שמכחידה". דבריו תועדו בווידאו, אותו שיתף בעצמו ב-X.

"להיות יהודי מתחיל מתפיסה שקשורה לתפיסת העליונות של להיות חלק מעם נבחר, אז אם אתה כבר חלק מעם נבחר אתה לא מאמין בשוויון של כל בני האדם לפני שום דבר, נכון?" הוא אמר והוסיף "כאן אנו עומדים בפני אידיאולוגיה שלדעתי היא הדבר הכי נאצי שראיתי בחיי".

ג'אדו, ממוצא פלסטיני קומוניסט, אמר גם שזאת "סתירה להיות יהודי וגם שמאלני", אם כי גם אמר שיש לו "הרבה חברים שהם יהודים שמאלנים".

במאמר דעה שנכתב באתר מקומי, כרמן הרץ, פוליטיקאית מהמפלגה הקומוניסטית הצ'יליאנית ועורכת דין לזכויות אדם, מתחה ביקורת על דבריו של ג'אדו וכינתה את זה "בלתי נתפס" שהיהדות והשמאליות אינם עולים בקנה אחד. היא דרשה ממנו להתנצל על דבריו.

הוא הגיב על הביקורת נגדו: "אני מצטער על המחלוקת השקרית הזו ואיני מקבל את הביקורת באמצעות תקשורת ימנית, בעוד אלפי חפים מפשע ממשיכים להירצח על ידי ישראל בעיצומו של כיבוש ורצח עם".

סוכנות הידיעות היהודית מדווחת, כי ביום שלישי האחרון ג'אדו השווה בין ישראל לגרמניה הנאצית, ופרסם תיעוד שבו מישהו מוריד כרזה של היטלר וחושף במקומו את נתניהו בהצדעה נאצית. בטקסט שנלווה לפוסט נכתב "לעולם לא עוד"

צ'ילה נאצים מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד