כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתניהו עצר את הדיון

ישיבת הקבינט הסתיימה בפיצוץ: "יש לנו בטן מלאה על הצבא"

הדיון בקבינט המדיני ביטחוני הסתיים בפיצוץ לאחר עימות סוער בין השרים לרמטכ"ל סביב צוות הבדיקה שהקים למחדל ה7.10. רגב: "למה אתם מתחילים לתחקר?". אמסלם: "שאנשי הצבא יהיו במגננה במקום להיות עסוקים בלנצח?". ראש הממשלה עצר את הדיון | התמליל המלא מהדיון

ישיבת הקבינט הסתיימה בפיצוץ: "יש לנו בטן מלאה על הצבא"
גלנט ברצועת עזה צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הלילה (בין חמישי לשישי) לדיון בשאלת היום שאחרי, אך הישיבה התפוצצה אחרי עימות סוער בין השרים לרמטכ"ל, סביב צוות הבדיקה שהקים למחדל ה7.10.

הציטוטים המלאים מהדיון:

השרה מירי רגב שאלה: "האם הוקמה ועדת חקירה בצבא על מחדלי 7.10?".

הרמטכ״ל הרצי הלוי: "כעת אנחנו עסוקים בלחימה". השרה רגב התעקשה ואמרה לרמטכ"ל: "אתה לא עונה לי ואני רוצה שזה יהיה ברור. יש לנו לא מעט שאלות על התנהלות הצבא, אבל אנחנו כל הזמן אומרים לעצמנו, 'זה לא הזמן אנחנו במלחמה', ואתם בזמן הזה מתחילים לתחקר?".

השר דודי אמסלם: "למה אתה צריך עכשיו את התחקור? שאנשי הצבא יהיו במגנה במקום להיות עסוקים בלנצח?". שר הביטחון יואב גלנט השיב: "לא ידעתי שיש צוות אבל אני מגבה את הרמטכ"ל, הרמטכ״ל רוצה להיות ערוך למלחמה בצפון".

השרה שאשא ביטון יצאה להגנת הרמטכ"ל ואמרה לשר אמסלם: "הבנאדם אמר לכם פעם אחת, עוד פעם, חמש פעמים - מה אתה מתנפל עליו?".

הרמטכ"ל: "אם אני צריך תחקור מבצעי, אני לא צריך לקבל אישור. זה יעזור להפיק לקחים בגזרות אחרות". השר סמוטריץ: "יש לי בטן מלאה על הצבא, ואני שותק ומחכה שתיגמר המלחמה". הרה שאשא ביטון: "על הצבא יש לך בטן מלאה ועל הדרג המדיני לא?".

סמוטריץ' השיב: "זו הייתה טעות כל השנים שהדרג הצבאי הביא את המדיניות לדרג המדיני - במקום הסדר ההפוך. מעכשיו הדרג המדיני הוא זה שמכתיב את המדיניות". שאשא ביטון: "כן, רק הצבא היה פה בשנה האחרונה. אתם, הממשלה, לא הייתם פה".

השר טרופר: "גם לנו יש בטן מלאה ואנחנו מתאפקים". בן גביר: "שוב הקונספציה, אתם מביאים את האנשים של ההתנתקות לתחקר את המחדל". גנץ: "איך פספסנו אותך, ראינו איך המצב הביטחוני במדינה השתפר בשנה שלך".

בסוף הדיון ראש הממשלה נתניהו קם ואמר: "צריך לעצור, נמשיך בפעם אחרת".

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל הקבינט המדיני בטחוני הרצי הלוי מירי רגב בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד