כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ומה בשאלת ההתאמה?

ברקע החיסול הדרמטי: מפלגת הליכוד מתאוששת, הקואליציה מתחזקת

מפלגת הליכוד מתאוששת ברקע החיסול הדרמטי בביירות ושתי פסיקות בג"ץ. הליכוד עולה ל־19 מנדטים, והקואליציה הנוכחית - ל־46. עוד עולה כי 42% סבורים שהממשלה פועלת במלוא המרץ להשבת החטופים, לעומת 39% שמרגישים כי היא הורידה הילוך בנושא

ברקע החיסול הדרמטי: מפלגת הליכוד מתאוששת, הקואליציה מתחזקת
לפיד, נתניהו, גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90/לע"מ

ברקע החיסול הדרמטי בביירות ושתי פסיקות בג"ץ, שפסל את צמצום עילת הסבירות וקבע שחוק הנבצרות יהיה תקף רק מהקדנציה הבאה של הכנסת, מפלגת הליכוד והקואליציה מתחזקות השבוע ב־2 מנדטים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר ובשיתוף Panel4All.

על פי הסקר, הליכוד עולה מ־17 ל־19 מנדטים, והקואליציה הנוכחית עולה מ־44 ל־46 מנדטים. לעומת זאת, האופוזיציה, ללא חד"ש־תע"ל, נחלשת בשני מנדטים.

במקביל, בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מתחזק השבוע ב־2% ל־34%. עם זאת, בני גנץ ממשיך להוביל בפער ניכר של 14%.

לשאלה לו הבחירות היו מתקיימות היום התשובות היו: המחנה הממלכתי - 36, הליכוד - 19, יש עתיד - 14, ישראל ביתנו - 10, ש"ס - 9, עוצמה יהודית - 8, יהדות התורה - 6, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 5, מרצ - 4, הציונות הדתית - 4.

מפלגת בל"ד לא עוהרת את אחוז החסימה וזוכה ל1.7% כך גם מפלגת העבודה שמקבלת 1.2% בלבד.

מהסקר עולה עוד כי 42% סבורים שהממשלה פועלת במלוא המרץ להשבתם של החטופים, לעומת 39% הסבורים שהיא הורידה הילוך. בקרב מפלגות הקואליציה, 65% סבורים כי הממשלה פועלת בנושא במלוא הכוח. בקרב מפלגות האופוזיציה, 58% סבורים שהיא הורידה הילוך בעניין.

בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש הממשלה, זוכה בני גנץ ל־48% ונתניהו ל־34%. מהפילוח עולה כי בקרב מצביעי הליכוד, זוכה נתניהו ל־64% וגנץ זוכה ל־21%. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי, גנץ זוכה ל־98%. בקרב מצביעי יש עתיד, גנץ מקבל 90%, ואילו נתניהו מקבל 1%.

בסקר, שנערך בתאריכים 3־4 בינואר, השתתפו 519 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

מלחמת חרבות ברזל הליכוד בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד