כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא יגיע לביירות

דיווח: שליח ביידן ניסה לקיים מגעים מול אנשי חיזבאללה - וסורב

לפי דיווח לבנוני, שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאזור עמוס הוכשטיין ניסה לברר עם גורמים בחיזבאללה האם יהיו מוכנים בארגון לקיים איתו מגעים לא ישירים, וסורב. בשל כך בין היתר, הוכשטיין לא יגיע לביירות

דיווח: שליח ביידן ניסה לקיים מגעים מול אנשי חיזבאללה - וסורב
עמוס הוכשטיין והנשיא ביידן צילום: טוויטר

דיווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר": עמוס הוכשטיין, שליחו הישראלי המיוחד של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאזור, יצר קשר עם גורמים בחיזבאללה ובירר לגבי אפשרות של תיווך לא ישיר, והאם החיזבאללה יהיה מוכן לכך.

הגורמים סירבו לבקשה זו של הוכשטיין, ואמרו לו כי לא תהיה משמעות לתיווך זה כל עוד המלחמה נמשכת. בשל כך בין היתר הוכשטיין לא יגיע לביירות, זאת כאשר בארה"ב הבינו כי אין בחיזבאללה אין נכונות לפי שעה לדון במתווה שימנה הסלמה בגבול לבנון.

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הוכשטיין, בלשכת רה"מ בתל אביב. ראש הממשלה נתניהו הבהיר ליועץ הבכיר של נשיא ארה"ב הוכשטיין, כי ישראל מחויבת להביא לשינוי יסודי בגבולה עם לבנון, כך שתושבי הצפון ישובו לבתיהם וייהנו מביטחון ומתחושת ביטחון.

ראש הממשלה הדגיש כי לא "נעצור עד להשגת יעד זה, בין אם בדרך הדיפלומטית, שמועדפת על ישראל, ובין אם בכל דרך אחרת". ראש הממשלה נתניהו אמר ליועץ הוכשטיין: "ישראל שאחרי המתקפה הרצחנית בשבת של ה-7 באוקטובר נחושה, נועזת ומלוכדת מאי פעם. מי משכנינו שטרם הבין זאת, יבין זאת היטב בהמשך, גם בדרום, גם בצפון ובכל זירה אחרת".

ג'ו ביידן חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד