ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נקמה על החיסולים

כך המיליציות מתכוננות לתקוף את ארה"ב בעיראק

אחרי חיסול הבכיר בעיראק מתכוונים במיליציות הפרו-איראניות לתקוף את ארה"ב בעיראק. גורם עיראקי המעורה בפרטים ציטט בכיר אחר במיליציות: "כל האינטרסים האמריקניים במפרץ לא יהיו בטוחים יותר"

כך המיליציות מתכוננות לתקוף את ארה"ב בעיראק
צבא ארה"ב בעיראק צילום: Pixabay

לאחר שארצות הברית הודיעה אתמול רשמית על חיסולו של הבכיר המוכר כאבו תקווא א-סעידי, על פי הפרסום היום בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב, בכיר במיליציות הפרו איראניות אמר אמש בשיחות סגורות כי המיליציות מתכוונות להגיב בצורה קשה ואפילו להרחיב את טווח האש ליעדים אמריקניים נוספים באזור. כלומר לא רק תקיפת יעדים אמריקניים בסוריה ובעיראק כפי שהיה עד כה. "כל האינטרסים האמריקניים במפרץ לא יהיו בטוחים יותר", אמר אותו בכיר במיליציות אמש, כך דיווח רועי קייס.

החיסול בוצע בתקיפה אווירית על רכבו במזרח בגדאד ומלבדו נהרגו שניים נוספים. רועי קייס מציין כי בעיראק ובמיליציות הפרו איראניות בפרט רואים בחיסול הממוקד האמריקני עליית מדרגה. בינתיים אתמול המשיכו המיליציות הפרו איראניות בעיראק לתקוף בסיסים אמריקניים בסוריה. אותן מיליציות נזכיר שגם קיבלו אחריות על כמה פעולות נגד ישראל בעת האחרונה.

במהלך השבוע דווח כי סוכל ניסיון תקיפה של בסיס צבא אמריקאי בצפון עיראק. על פי הדיווח הכטב"ם יורט סמוך לשדה התעופה של העיר אירביל. מדובר במקום בו מרוכזים כוחות של הצבאי האמריקני ושל צבאות מערביים נוספים. לא דווח על נפגעים או על נזק בתקיפה זו. בשבוע שעבר אירעה תקיפה נגד מיליציות פרו איראניות בגבול בין סוריה לעיראק. על פי המרכז הסורי לזכויות האדם האמריקנים עומדים מאחורי התקיפה בה נהרגו כ-20 בני אדם. על פי חלק מההערכות האמריקנים תקפו משלוח נשק שהיה בדרכו לאנשי המיליציה.

עיראק ארצות הברית סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד