ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עזה הופקרה

הזעם של סינוואר על עארורי: לא הצליח לצרף את חיזבאללה למתקפה

המודיעין הישראלי סבור כי עארורי היה היחיד בארגון חמאס מחוץ לעזה שהיה לו ידע מוקדם על הטבח ב-7 באוקטובר. סינוואר האשים את אל-עארורי בכך שלא הצליח לצרף את חיזבאללה לתקיפה ב-7 באוקטובר ו"עזה הופקרה לגורלה" אחרי שגם תושבי מזרח ירושלים והגדה המערבית לא הצטרפו

הזעם של סינוואר על עארורי: לא הצליח לצרף את חיזבאללה למתקפה
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

בכיר חמאס, סאלח אל-עארורי, שחוסל בתקיפת מל"ט ביום שלישי האחרון בביירות, החזיק מאז 2018 בתואר הרשמי של סגן ראש האגף המדיני של הארגון. אבל תפקידיו הפחות מוכרים כראש המבצעים של חמאס בגדה המערבית והמתאם הראשי עם חיזבאללה היו חשובים יותר.

המודיעין הישראלי סבור כי הוא היחיד בארגון חמאס מחוץ לעזה שהיה לו ידע מוקדם על הטבח ב-7 באוקטובר. עם זאת, הוא לא היה חלק מרכזי בתכנון או בביצוע. תפקידו בביירות היה להודיע ​​למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה רגע לפני תחילת המתקפה בתקווה שבעל בריתם הלבנוני יצטרף למתקפת פתע משלו מצפון, זה לא קרה, כך מפרסם העיתונאי אנשיל פפר בעיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל'.

פפר כותב כי חיזבאללה והאיראנים כעסו על ראשי חמאס שלא סיפרו להם קודם לכן על כוונותיהם, ולא חשבו שכדאי להקריב את המשאבים שלהם. הם הסתפקו בלעודד את חמאס מהצד.

מאז ה-8 באוקטובר החל חיזבאללה לשגר סדרה של תקיפות טילים יומיות על יישובים ובסיסים צבאיים בצפון ישראל, אך רק על יעדים קרובים לגבול ולא בקנה מידה רחב. הם הבינו שישראל, כנקמה, תחריב את העיר עזה ולא היה להם עניין להביא גורל דומה על רובע דחייה בביירות, שם חוסל אל-עארורי כמעט שלושה חודשים לאחר מכן.

סינוואר האשים את אל-עארורי בכך שלא הצליח לצרף את חיזבאללה לתקיפה ב-7 באוקטובר, וזה לא היה הכישלון היחיד שלו. לאל-עארורי הייתה תוכנית שאפתנית משלו "לאחד את החזיתות". משמעות הדבר הייתה אינתיפאדה מלאה בגדה המערבית ובמזרח ירושלים במקביל ללחימה של ישראל בעזה. כולל הפרות סדר אלימות בתוך הערים המעורבות בישראל במקביל.

זה כמעט קרה במאי 2021 בשומר חומות, כשאחרי מספר שבועות של אי שקט בהר הבית ובמזרח ירושלים, שיגר חמאס רקטות מעזה, במשך כמה ימים היו מהומות בערים מעורבות. אבל גם אז, המאמצים המשולבים של צה"ל, השב"כ והרשות הפלסטינית סתמו את הגולל על כל תסיסה בגדה המערבית.

הפעם, "תוכנית אל-עארורי" הייתה כישלון גדול עוד יותר, כך כותב פפר. לא הייתה אינתיפאדה מקבילה ל-7 באוקטובר בגדה המערבית. גם ערביי ישראל והפלסטינים מזרח ירושלים נשארו רגועים. עזה למעשה הופקרה לגורלה.

כראש המבצעים בגדה המערבית, משימתו הראשית של אל-עארורי הייתה לערער את הרשות הפלסטינית ולסלול את הדרך להשתלטות חמאס. במשך שנים הוא הזרים מיליוני דולרים לפעילי חמאס בגדה המערבית ומימן שם פיגועים. אבל זה לא הספיק כדי לעורר אינתיפאדה שלישית מלאה. כעת נראה יותר סביר שהרשות הפלסטינית תשתלט על עזה בעתיד הלא רחוק. ישראל הגיעה לאל-עארורי לפני שסינואר שם עליו את ידו.

מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן חיזבאללה עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד