כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ונפשו קשורה בנפשו

ביום ההילולא ה-37: התלמיד קיבל את המיטה של הרבי

מיטתו שלימה: רגע לפני ההילולא ה-37, מיטתו של האדמו"ר הרה"ק רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל הונחה בביתו של תלמידו ומקורבו הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. צפו בתיעוד מהמיטה שהגיע לבית התלמיד הגדול 

ביום ההילולא ה-37: התלמיד קיבל את המיטה של הרבי
המיטה לצד הרבי הקדוש מלעלוב צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן קיבל ביום ההילולא של רבו הגדול את מיטתו של הרה"ק רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל שביום חמישי חל יום היארצייט ה - 37. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר במיטה שעליה שכב הרבי באחרית ימיו לאחר שהיה שרוי בחולשה גדולה, חסידיו בנו לו מיטה מיוחדת וביום ההילולא הונחה ה-37 אותה מיטה בביתו של תלמידו ומקורבו הגדול הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן על ידי מקורבי הרבי זצ"ל הרב יוסי שטיגליץ והרב אברהם זלמנוביץ. 

הגרי"ד גרוסמן שהיה קרוב לרבו רבי משה מרדכי זצ"ל דמע מהתרגשות בעת שקיבל את המיטה וסיפר איך שהיה נכנס לרבי בשנים האחרונות והרבי היה שוכב חלוש במיטה ואיך שתדיר התעניין על עם ישראל וביקש להרבות באהבת ישראל וביקש ממנו תמיד לעשות ולפעול למען ילדי ישראל. 

באחד הימים התבטא הרבי ר' משה מרדכי מלעלוב: "כשאגיע לעולם האמת לא יהיה לי כלל מה להתבייש בבעלי התשובה שלנו. כוונתי לבעלי התשובה של הרב גרוסמן. מכיוון שהוא מחדיר את האמונה בליבותיהם של הנערים מגיל צעיר וזה סוג של בעלי התשובה המושלמים ביותר".

בביקור האחרון במעונו, כשכל גופו ייסורים ומכאוב, התעניין הרבי באבהיות: "מה נשמע במגדל העמק?". התלמידים מתפללים לרפואתו של הרבי ומבקשים בכל ליבם שיבריא - השיב הרב גרוסמן. "מותר להם לבקש", אמר הרבי במאמץ. "כל הזמן דאגתי אני להם. על רבי יהודה בן בתירא מסופר ששלחו לו חכמים 'אתה בנציבין ומצודתך פרוסה בירושלים'. אף אני שוכב כאן, אך לבי ומחשבותיי במגדל העמק". ומתוך דברים אלו, נפרד הרבי מתלמידו הרב גרוסמן.

הגרי"ד גרוסמן בתפילה בציון של הרבי ר' משה מרדכי בהר הזיתים

הרב יצחק דוד גרוסמן רבי משה מרדכי מלעלוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד