י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ועדת חקירה פוליטית

"מדובר בלא פחות משערורייה" | עמית סגל זועם

עמית סגל מאיר את עינינו באשר לשני אישים החברים בוועדת החקירה למחדלי ה-7 באוקטובר. מופז התמודד בעבר מול נתניהו וכבר השליך בראיונות לאחרונה את האחריות למחדל על הממשלה | גם האלוף פרקש דעתו ונטייתו הפוליטית ידועה

"מדובר בלא פחות משערורייה" | עמית סגל זועם
עמית סגל באולפן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בסוף השבוע שעבר פורסם כי בין האישים שיחקרו את מחדלי השבעה באוקטובר יהיו הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר שאול מופז וכן האלוף במיל' אהרן זאבי פרקש.

הפרשן עמית סגל מתייחס לכך בפוסט שפרסם ואומר: "תחקירים צבאיים הם דבר חיוני. מרגע שהמלחמה מתארכת, ברור שאי אפשר להמתין איתם ל-2025". עם זאת הוא טוען כי "כל עוד המינוי של שאול מופז וחבריו נעשה לצורך בדיקת אירועים מבצעיים גרידא, אהלן וסהלן. מופז היה קצין אמיץ והוא האיש הנכון. אבל אם התחקירים יגלשו לנושאי מדיניות ואחריות הצבא, אי אפשר למנות אותו בגלל שכבר גילה דעתו במספר ראיונות מאז 7.10 – הוא בגדול הפיל הכל על הממשלה, שכנגד העומד בראשה התמודד בעבר לא פעם."

שאול מופז. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

"באשר לאהרן זאבי פרקש", טוען עמית סגל, "כאן מדובר בלא פחות משערורייה. אך באוגוסט האחרון צירף הנ"ל את חתימתו לעצומה שקובעת "אנו מגבים באופן מלא את הלוחמים שהחליטו לעשות מעשה ולהשעות את התנדבותם לשירות במילואים. בעת הקשה הזו, זהו מעשה של אחריות לאומית להגנת הדמוקרטיה הישראלית".

"כזכור, הרמטכ"ל עצמו הגדיר אז את אי ההתייצבות כפגיעה חמורה ומיידית בביטחון המדינה. החלטתו למנות לתפקיד בדיקה בצה"ל את מי שפעל – לשיטתו – לפגוע בצה"ל, מלמדת על סלחנות בלתי נסבלת לתופעת הסרבנות; משדרת שהכל מילים; משדרת שיש מי ששווים ויש מי ששווים יותר. שמי שכורז "שמע ישראל" במסגד מושעה, אבל מי שכורז "סרבו פקודה" עם רמקול מהדהד לאין שיעור מקבל את הכבוד שאין שני לו".

אהרן זאבי פרקש לוחץ יד לדן חלוץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

עוד מוסיף הפרשן הבכיר ואומר: "זו גם בדיחה למנות את זאבי פרקש לבדוק את מחדל המודיעין. הרי זה האיש שלעג בגסות רוח לחבר ועדת החוץ והביטחון שטייניץ שהזהיר אותו מכור גרעיני בסוריה: "אדוני הפילוסוף, אני מודיע לך שמה שאתה אומר אין לו שום היתכנות". מי ששחצנותו כמעט הביאה עלינו אסון גרעיני לא יכול להיות עכשיו הפוסק האחרון בעניין אסון העוטף", מסכם סגל.

ועדת חקירה עמית סגל מלחמת חרבות ברזל שאול מופז אהרון זאבי פרקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד