ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בזמן שהיה נשיא

הדמוקרטים חוקרים: העסקים של טראמפ קיבלו מיליונים מממשלות זרות

הדמוקרטים אומרים שטראמפ הפר את החוקה בכך שקיבל לפחות 7.8 מיליון דולר מסין, ערב הסעודית ומדינות אחרות עבור חוזי שכירות ושהייה בבתי מלון בבעלותו בזמן היותו נשיא

הדמוקרטים חוקרים: העסקים של טראמפ קיבלו מיליונים מממשלות זרות
מגדלי טראמפ צילום: Pixabay

סין ​​וסעודיה היו בראש רשימה של 20 מדינות שממשלותיהן או גופים הקשורים למדינות הזרימו מיליוני דולרים לנכסיו של דונלד טראמפ בזמן שהיה נשיא, כך על פי דו"ח חדש ששופך אור על עסקיו של טראמפ.

מסמכים ציבוריים ורישומים פיננסיים פנימיים שהושגו על ידי הדמוקרטים בוועדת הפיקוח של בית הנבחרים ודווחו ב'וול סטריט ג'ורנל' הראו שמדינות שלחו נציגים לבתי המלון של טראמפ בוושינגטון ולאס וגאס. הם גם שילמו על שימוש בנכסיו בניו יורק, והוציאו סך של לפחות 7.8 מיליון דולר במהלך כהונתו.

הדמוקרטים פרסמו את ממצאי הדו"ח כאשר עמיתיהם הרפובליקנים בבית הנבחרים ממשיכים בחקירת הדחה נגד הנשיא ביידן, המתמקדת בשאלה האם הוא הרוויח מהעסקאות בחו"ל של בנו האנטר ואחרים במשפחתו. הנשיא ביידן הכחישו כל קשר, והדמוקרטים האשימו את הרפובליקנים בצביעות לאור ההעסקים הזרים הנרחבים של טראמפ.

"אף נשיא מעולם לא קיבל מתנות רבות מממשלות זרות כמו שטראמפ קיבל", אמר חבר הקונגרס ג'יימי רסקין ממרילנד, הדמוקרטים אמרו שהנשיא "משרת את העם האמריקאי, לא ממשלות זרות שרוצות לשלם לו".

דוברת מטעם ארגון טראמפ אמרה בהצהרה כי רווחים מהנכסים בזמן שטראמפ היה נשיא נתרמו מרצון במלואם למשרד האוצר האמריקאי וכי החברה לא יכולה "לעצור מישהו מלהזמין דרך צדדים שלישיים".

היא הוסיפה כי חברת ICBC שעובדת עם סין, חתמה על חוזה שכירות למשרדים ל-20 שנה, שנים רבות לפני שטראמפ נכנס לתפקיד. היא דחתה את טענות החוקרים הדמוקרטיים ואמרה כי "נואשים להציל את האנטר ביידן".

דונלד טראמפ בחירות בארצות הברית סין סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד