כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חרפה בלתי נתפסת

זעם בפולין: הציעו לשלוח מהגרים לאושוויץ ולקעקע על היד מספר

בפולין חוקרים קריאות של פרשנים לשלוח מהגרים לאושוויץ ולקעקע את זרועותיהם. כמה חברות ביטלו פרסומות בערוץ פרטי ימני לאחר שאורח אמר שניתן לשכן מהגרים בצריפים של מחנות מוות וריכוז לשעבר

זעם בפולין: הציעו לשלוח מהגרים לאושוויץ ולקעקע על היד מספר
מחנה אושוויץ בירקנאו צילום: Pixabay

בפולין חוקרים פרשנים שהתלוצצו בתחנת טלוויזיה ימנית שיש לשלוח מהגרים לאושוויץ ולקעקע את ידם עם מספר, או לחבר אליהם שבב כמו לכלבים. כמה חברות הפסיקו לפרסם בערוץ הימני.

הדברים נאמרו במהלך השבוע האחרון על ידי אורחים בערוץ הימני הפרטי TV Republika, תחנה פרטית שמביעה דעות שמרניות, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. הפצת דברי שטנה היא פשע לפי החוק הפולני. 

חברת איקאה מסרה שהיא מבטלת את הפרסומות שלה בערוץ, לאחר שכמה פוליטיקאים שמרנים קראו לאנשים להחרים את ענקית מוצרי הבית השוודית. חברות אחרות, כולל קרפור ומסטרקארד אמרו לאחר מכן שהן גם מפסיקות לפרסם.

יאן פייטרזק, סאטיריקן ושחקן, אמר בערוץ שיש לו "בדיחה אכזרית". והציע לשלוח מהגרים למחנות השמדה לשעבר "יש לנו צריפים למהגרים: באושוויץ, מיידנק, טרבלינקה" אמר.

מרק קרול, עורך לשעבר של מגזין החדשות השבועי הפולני Wprost, אמר כי מהגרים יכולים להיות כמו כלבים, והציע לחבר שבבים כמו שמחברים שבבים לכלבים כדי שיהיה אפשר למצוא אותם. "אבל זה יהיה זול יותר לקעקע מספרים על הזרועות" אמר.

 

 

פולין אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד