א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נחיתת חירום מוצלחת

אימה באוויר: חלון וחלק מהמטוס התפוצצו באמצע הטיסה

חלון במטוס בארה"ב התפוצץ זמן קצר לאחר ההמראה, ויצר חור שאילץ את הטייסים לבצע נחיתת חירום. 174 הנוסעים וששת אנשי הצוות שלו לבשו מסכות חמצן. איש לא נפצע פציעות רציניות  

אימה באוויר: חלון וחלק מהמטוס התפוצצו באמצע הטיסה
החור במטוס בזמן הטיסה צילום: צילום מסך

מטוס חברת 'אלסקה איירליינס' התפוצץ זמן קצר לאחר ההמראה מעל אורגון בארה"ב, ויצר חור ששאב את החולצה מילד שישב בסמוך. הטייסים נאלצו לבצע נחיתת חירום כאשר 174 הנוסעים וששת אנשי הצוות שלו לובשים מסכות חמצן.

איש לא נפגע בצורה רצינית, המטוס נחת בשלום ביום שישי בלילה בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד כ-20 דקות לאחר שהמריא, חברת התעופה קרקעה את 65 מטוסי הבואינג 737-9 שלה עד שניתן יהיה לבדוק מה אירע. המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה של ארה"ב הודיעה ביום שבת כי היא תחקור גם היא.

הנוסע אוון סמית' סיפר שילד ואמו ישבו בשורה שבה החלון התפוצץ והחולצה של הילד נשאבה ממנו ועפה מהמטוס החוצה.

"שמעת חבטה חזקה מאחורה. וכל מסכות החמצן הורדו באופן מיידי וכולם חבשו את זה", אמר סמית' לערוץ KATU-TV 

מנכ"ל אלסקה איירליינס, בן מיניצ'י, אמר כי הבדיקה של מטוסי הצי של החברה 737-9 עשויה להימשך מספר ימים. הם מהווים חמישית מ-314 מטוסי החברה. לא ברור כיצד זה ישפיע על לוח הטיסות של החברה.

"אנחנו עובדים עם בואינג והרגולטורים כדי להבין מה קרה. ונעדכן ככל שמידע נוסף יהיה זמין", אמר מיניצ'י. "לבי עם אלה שהיו בטיסה הזו אני כל כך מצטער על מה שחוויתם".

כוחות הכיבוי טיפלו במספר פציעות קלות בזירה. אדם אחד נלקח לטיפול בבית החולים, אך הוא לא נפגע באורח קשה.

טיסה 1282 המריאה מפורטלנד בשעה 17:07 ביום שישי לטיסה של שעתיים לאונטריון, קליפורניה. כשש דקות לאחר מכן, החלון וחלק מגוף המטוס התפוצצו כשהמטוס היה בגובה של כ-16,000 רגל (4.8 קילומטרים). אחד הטייסים הכריז על מצב חירום וביקש אישור לרדת ל-10,000 רגל (3 קילומטרים), הגובה שבו יהיה מספיק חמצן לנשום בבטחה. "אנחנו צריכים לחזור לפורטלנד", אמר הטייס למגדל הפיקוח.

סרטונים שפורסמו על ידי נוסעים הראו חור פעור במקום בו היה החלון ונוסעים לובשים מסכות. הם מחאו כפיים כשהמטוס נחת בשלום כ-13 דקות לאחר שהחלון התפוצץ. הנוסעים התבקשו להישאר במושבים שלהם בזמן שהם שהפצועים טופלו.

"דיילות עברו הכשרה למקרי חירום ואנחנו עובדים בכל טיסה למען בטיחות תעופה בראש ובראשונה", מסר איגוד הדיילים בהצהרה ביום שבת.

טיסה ארה"ב נחיתת חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד