כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

33 חרדים הוסמכו לשוטרים במשטרת ישראל

"אנחנו רואים בכם את האיכות הגבוהה של כוח האדם מהטובים ביותר במשטרה" – אמר ניצב ניסים מור עם הסמכתם

33 חרדים הוסמכו לשוטרים במשטרת ישראל
חטיבת דובר המשטרה

לראשונה מאז קום משטרת ישראל הוסמכה קבוצה גדולה של חרדים כשוטרים במשטרת ישראל. 33 החניכים סיימו את ההכשרה ועברו השוטרים הכשרת ירי וקיבלו הסמכה לשימוש באקדח.

השוטרים משתלבים במגוון תפקידים ביניהם: סיור, תנועה, מוקד 100, עוזרי מש"ק, חובשים ועוד. השוטרים החדשים ישרתו כשוטרי חובה חרדים ושוטרים בשירות אזרחי בטחוני וישתלבו ביחידות המשטרה השונות.

מדובר בגל ראשון של שוטרים מבני הקהילה החרדית שמצטרפים כקבוצה לשרות במשטרה. במשטרה מאמינים כי השוטרים יטיבו את המענה המשטרתי הייחודי והנכון לקהילה החרדית. במשטרה רואים בשוטרים הללו את התפיסה החדשה הרווחת בארגון של מתן מענה מותאם לבני הקהילות השונות.

בטקס השתתפו מפקדי המשטרה ובראשם סמפכ"ל המשטרה ניצב ניסים מור, ראש אמ"ש ניצב ירון בארי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים פלג רותם, סמנכ"ל המשרד לבטיחון פנים, נציגי צה"ל, נציגי רשות השירות הלאומי אזרחי, ובלטו בנוכחותם נציגי הקהילה החרדית.

השוטרים שמגיעים מהמגזר החרדי סיפרו כי החלטתם להתגייס למשטרת ישראל קיבלה את אישורם של הרבנים אליהם הם פנו, וכי הם רואים את עצמם כשלוחי מצווה כשעיקר עיסוקם יהיה במתן עזרה לזולת. יש לציין כי בפיקוד המשטרה מבינים היטב את צורכי הציבור החרדי ובעיקר את צורכי השוטרים ולשם כך הותאמו מסגרות ההכשרה במיוחד עבורם וכמו כן נעשית ותעשה פעילות הסברתית בקרב מפקדי השוטרים העתידיים על מנת להבין את ייחודם של השוטרים הללו ולבנות עבורם סביבה טובה ומתאימה בה יוכלו לתרום את כישוריהם.

השוטרים החדשים מגיעים מראש פינה בצפון הארץ ועד נתיבות שבדרומה. קבוצת השוטרים מונה 11 שוטרים במסלול הביטחוני אזרחי ו-23 אחרים במסגרת שח"מ. משך הקורס היה שבועיים ונערך בירושלים ועוד מספר ימי הסמכה בשימוש בכלי נשק.

בדברי ברכתו לשוטרים אמר סמפכ"ל המשטרה ניצב ניסים מור כי היכולת של שוטרים מבני המגזר החרדי להבין את הצרכים הנכונים והמדויקים ברורה לחלוטין, אנחנו רואים בכם את האיכות הגבוהה של כוח האדם מהטובים ביותר במשטרה. ניצב מור גילה כי מפקדים במשטרה ובעיקר מאגף החקירות המבצעים והתנועה מבקשים לשבץ את השוטרים הללו ביחידותיהם וכי אנו תולים תקוות רבות בשוטרים הללו.







חרדים בית שמש גיוס שלייז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד