כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לשלוח אותם"

בן גביר: עם איך שעזה נראית היום, מאות אלפים יקומו וילכו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לסוגיית עידוד ההגירה מרצון של תושבי עזה, ואמר כי "אני חושב שמאות אלפים מהם יקומו וילכו עם איך שעזה נראית היום". על הדיון בקבינט: "אני שואל שאלות נוקבות, כל כך הרבה פעמים זלזלו בשאלות האלה"

בן גביר: עם איך שעזה נראית היום, מאות אלפים יקומו וילכו
פעילות לוחמי צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בריאיון שהעניק ל"רשת ב'" אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי הוא תומך בעידוד הגירה מרצון של תושבי עזה: "אני בעד עידוד הגירה מרצון. לקחת אותם, לשלוח אותם. אני חושב שמאות אלפים מהם יקומו וילכו עם איך שעזה נראית היום".

בן גביר התייחס לביקורת שמתח על הקמת צוות הבדיקה של צה"ל שהוקם במטרה לבדוק את סיבות מחדל השבעה באוקטובר, ולדיון הסוער בקבינט בו תקפו שרים את הרמטכ"ל בעניין.

"אני שואל שאלות נוקבות, כל כך הרבה פעמים זלזלו בשאלות האלה. אם היו מקשיבים אולי לא היינו איפה שאנחנו היום. נותנים לחתול לשמור על השמנת, מופז הוא אבי ההתנתקות, זה חלק מהסיפור והתחקיר", אמר.

יחד עם זאת אמר כי צריך לשנות את התפיסה הביטחונית: "כשאתה נמצא בשטח לאויב יותר קשה. החמאס והפלסטינים רוצים להשמיד את כולנו. הקונספציה שהייתה 20 שנה לסגת משטח, להכניס פועלים ולתת להם כסף תמורת שקט - צריכה להיגמר".

בשישי הגיב השר בן גביר חבר הקבינט המדיני-בטחוני, לצוות הבדיקה של צה"ל ותקף: "מינויו של מופז - אחד מאדריכליה המרכזיים של ההתנתקות המופקרת, דמות פוליטית, ובעיקר - שותף מהותי בקונספציה שהביאתנו עד הלום, לצוות החקירה לאירועי ה-7.10, היא בבחינת חטא על פשע. החקירה צריכה לכלול גם את סוגיית שגיאת הדמים ההיסטורית של הגירוש, ובוודאי לא למנות את אדריכליה לבודקי הכישלון שהוא פועל יוצא ממעשיהם. כנ״ל לגבי זאבי פרקש, שתמך בסרבנות אך לאחרונה, עניין שללא ספק היה קטליזטור לאירועי ה-7.10. אלו אנשים שמעשיהם צריכים להיבדק. אלו לא אמורים להיות הבודקים".

איתמר בן גביר עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד