כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ה'וול סטריט ג'ורנל'

הרשות הפלסטינית משלמת למשפחות הטבח קצבה לכל החיים

אבו מאזן ממשיך להזרים כספים למימון טרור, כולל למחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בשמחת תורה. התסכול של ביידן מכך שישראל אינה מוכנה להעביר לרשות כספים – צריך להיות מופנה כלפי הרשות עצמה

הרשות הפלסטינית משלמת למשפחות הטבח קצבה לכל החיים
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

המחבלים שפתחו במלחמה ב-7 באוקטובר, על פי חוק הרשות הפלסטינית, יקבלו פיצוי כספים על הטבח. אותה רשות הפלסטינית שהנשיא ביידן רוצה שתנהל את עזה לאחר המלחמה, מתגמלת את משפחות הרוצחים במענקים וקצבאות חודשיים לכל החיים. כלומר, שמשלמי מסים מארה"ב ואירופה עוזרים לממן משפחות טרוריסטים, כך במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל'.

הפלסטינים הודיעו בסוף השנה כי "שהידים, פצועים ואסירים" קרי טרוריסטים פלסטינים או משפחותיהם, יקבלו את מלגות נובמבר שלהם החל מהשבת האחרונה דרך בנק הדואר הפלסטיני. הרשות נמצאת במצוקה כלכלית, כך שהפעם התשלומים יהיו נמוכים מבעבר, רק כ-65% מהסכום הרגיל.

העיתון מציין כי הכסף משולם בגדה המערבית המנוהלת על ידי הרשות הפלסטינית וכן בעזה המנוהלת על ידי חמאס, לרוב באיחור. כדי שניתן יהיה לתגמל את המחבלים ב-7 באוקטובר, על משפחותיהם להגיש מסמכים שמוכיחים שהם מתו "מות קדושים" וייפוי כוח לפתיחת חשבון בנק. אם לא ישתנה משהו, תישלח משכורת למשפחת המחבל שתועד מתקשר הביתה ב-7 באוקטובר כדי לומר לאמו: "הרגתי 10 יהודים במו ידיי".

אז הרשות הפלסטינית ממשיכה לשלם לטרוריסטים, מבלי להתרגש מלחץ ותמיכה אמריקאית. איתמר מרקוס מ'מבט לתקשורת הפלסטינית' (Palestinian Media Watch)  "משפחות שהידים" מקבלות בדרך כלל 1,400 שקלים בחודש לכל החיים. משכורות אסירי הטרור עולות עם הזמן מ-1,400 שקל ל-12,000 שקל בחודש.

"תכנית "תשלום תמורת הרג" זו, עולה יותר מ-300 מיליון דולר בשנה, כ־8% מתקציב הרשות הפלסטינית", כותב העיתון האמריקאי. ביחס לעובדה שמשפחות המחבלים יקבלו רק 65 אחוזים ממה שמגיע' להם, מציין מרקוס כי אותו שיעור משלמת הרשות גם לעובדיה, המוגדרים על ידה כעובדי מדינה. כלומר פיצוי מחבלים נמצא בראש סדר העדיפויות של הרשות הפלסטינית, לא פחות מאשר איוש משרדי הממשלה.

המערב מתייחס אליו כאל הפלסטינים כ"מתונים", הרשות הפלסטינית מקבלת סיוע, יותר מ-700 מיליון דולר מגיעים לפלסטינים מאיחוד האירופי. הנשיא טראמפ מנע העברת יותר מ-200 מיליון דולר ב-2018, אך ביידן החזיר את הסיוע ב-2021 ומאז שלח יותר, הכסף מגיע לתשלום לטרוריסטים.

מנהיגי פת"ח ברשות הפלסטינית שיבחו את הטבח ב-7 באוקטובר. ביידן מתעקש שישראל תמסור את עזה לאחר המלחמה לרשות הפלסטינית, והוא מבטיח שהרשות "תתחדש". "אבל הכסף שארה"ב מזרימה עדיין מסתיים בסבסוד טרור. אולי הנשיא צריך להפנות את תסכולו לרשות הפלסטינית" מציינים עורכי העיתון.

 

 

 

 

חמאס ג'ו ביידן הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד