י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צריך לגבות מחירים כואבים"

הפגיעה בבסיס האסטרטגי בהר מירון עיוורה את צה"ל?

אחרי המטח הכבד אמש לעבר יעדים אסטרטגים בצפון, בכירים בצה"ל אומרים כי "צריך לגבות מחיזבאללה מחירים הרבה יותר כואבים כדי להעביר אליו את הלחץ. פיקוד צפון עושה עבודה טובה במגבלות"

הפגיעה בבסיס האסטרטגי בהר מירון עיוורה את צה"ל?
תקיפת בסיס הר מירון צילום: חיזבאללה

בכירים בצה"ל התייחסו בשיחה עם אמיר בוחבוט ב'וואלה' למתקפת התגובה אמש (שבת) של חיזבאללה לעבר "תשתיות אסטרטגיות" בצפון כנקמה על חיסולו של בכיר חמאס ברובע הדאחייה בביירות ואמרו כי צה"ל צריך להעלות את הרף במערכה מול ארגון הטרור השיעי.

ראשית, קצינים בכירים בצה"ל הבהירו כי הפגיעה בהר מירון לא הפתיעה. "היה ידוע שיש לחיזבאללה את היכולות הללו. לצה"ל יש גיבוי לכל תשתית מהסוג הזה. הם ניסו לאתגר אותנו גם במלחמת לבנון השנייה ולא הצליחו".

הבכירים שיגרו מסר למטה הכללי של צה"ל ולדרג המדיני. "הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפויות מדרום לצפון", אמרו לוואלה. "לשנות את מטרות הלחימה מול חיזבאללה ממערכת מוגבלת בהגנה או 'הגנה הורגת', להתקפה מוגבלת. צריך לגבות מחיזבאללה מחירים הרבה יותר כואבים כדי להעביר אליו את הלחץ. פיקוד צפון עושה עבודה טובה במגבלות".

עוד אמרו הקצינים כי "ברור לכל שתהליך מדיני לא באמת יגרום לחיזבאללה לנצור את האש ולהסיג כוחות. אסור ליפול שוב למשוואות שקדמו ל-7 באוקטובר. בינתיים עשרות אלפי אזרחים לא חזרו לבתיהם".

לדברי גורמי ביטחון, "נסראללה מנסה לקבוע תג מחיר לסיכולים ממוקדים. מאמץ ממוקד שלו לפגוע בתשתיות רגישות בעורף הישראלי, לא מפתיע. המלחמה ברצועת עזה כבר קיבלה צורה וכיוון ברור. על רקע ההישגים ברצועת עזה צריך להפנות קשב לפיקוד הצפון, להתנהל בהתאם. להכין את כוחות הסדיר, להתייחס ברצינות לכוחות המילואים, לקדם תוכניות אופרטיביות למלחמה מול חיזבאללה. זה יכול להידרדר בכל רגע. השבוע יתקיימו בנושא דיונים משמעותיים ואישורי תוכניות".

 

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד