א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

קמפיין זה לא הכל • הנייעס היומי

מי ניצח ומי הפסיד ב'בית היהודי' ולמה • מה זה אומר על בנט וישי • וכחלון מציג נבחרת • סיכום יומי

קמפיין זה לא הכל • הנייעס היומי
פלאש 90

הבית היהודי

כצפוי איילת שקד זכתה במקום הראשון בפריימריז שנערכו בבית היהודי. שקד חילונית תל אביבית (שיודעת לכבד דתיים וחרדים) הגיעה למקום המכובד, לאחר עבודה קשה בשנתיים האחרונות בכנסת.

שקד הגיעה עם נפתלי בנט ל'הבית היהודי' ושניהם הזניקו אותה קדימה ל-12 מנדטים. היא הייתה אחת מחברי הכנסת המתוקשרים ביותר. עמדה בראש הוועדה לשיוויון בנטל שכיכבה בכותרות חודשים ארוכים. במידה ומפלגתה תהיה שותף בקואליציה, שקד תכהן כשרה בממשלה.


העם איתנו

לא ברור מה פשרה של 'העם איתנו' הפונה לציבור החרד"לי אחרי ש-5 וחצי מחברי רשימת הבית היהודי במקומות ריאליים משתייכים למגזר החרד"לי: אלי בן דהן, מוטי יוגב, אורי אריאל, בצלאל סמורטיץ ואורית סטרוק.

אין ספק שלאחר הרשימה הנוכחית יהיה מאוד קשה לאלי ישי ויוני שטבון להסביר את פשר ייסוד מפלגתם כאשר יותר משליש מחברי 'הבית היהודי' הם חרד"לים.לפי הודעת התגובה של 'העם איתנו' כנראה שגם הם הבינו טוב את הסיטואציה וכתבו: "עכשיו זה ברור, בקואליציה הבאה 'יחד' תהיה המפלגה החברתית שתפעל לחיזוק הפריפריה ותלחם למען כל שכבות העם". מסתמן שהעם לא יהיה איתם.


קמפיין זה לא הכל

קמפיין זה חשוב, אבל יותר חשוב מה עשית למען הציבור. העבודה בשטח ובכנסת שווים יותר ממאות אלפי שקלים בקמפיין פריימריז. את העובדה הזאת ראינו עם פרסום התוצאות, כאשר בן דהן שהשקיע בקמפיין מעט, הצליח להגיע למקום שני. כך גם אחרים. לעומת זאת מועמדים כמו רונן שובל ואביחי בוארון לא הצליחו, למרות ההשקעה הגדולה לפרוץ כלפי מעלה.

בן דהן שפרש מתקומה יכול היה להתמודד במועצת תקומה ולקבל שיריון, ובכל זאת בחר להתמודד בבית היהודי. אין ספק שההצלחה הגדולה של בן דהן באה לאחר המהפכה במשרד לשרותי דת לטובת הציבור הדתי לאומי, לאחר שנים שבה שלטה בה ש"ס. בן דהן גאל את המגזר ועשרות רבנים דתיים לאומים מונו בשנתיים האחרונות, כך גם ערך מהפכה במועצות הדתיות ברחבי הארץ. לסיום: הרבה קרדיט מגיע ליועצת התקשורת של בן דהן, אידית דרויאן שללא עבודתה, בן דהן היה רחוק מאוד מהמקום השני.

כוכבי בנט לא התקדמו

נפתלי בנט קיבל מכה קטנה כאשר למרות עזרתו, מספר מתמודדים חילונים כמו רונן שובל ודני דיין לא התקדמו. בנט שמצליח לא רע בלגרוף קולות רבים מהמגזר החילוני קיווה שהתוצאות יראו אחרת והם יהיו בקדמת הרשימה. הוא יכול עדיין לשריין מקום אחד ריאלי ויהיה מעניין האם בנט יקדם את שובל או דיין או בכלל כוכב חדש מבחוץ.

הנבחרת של כחלון
מפלגת כולנו בראשות משה כחלון הושקה הערב באירוע חגיגי. במהלך האירוע נחשף הג'ינגל הרשמי של המפלגה: "המדינה היא של כולנו וכולנו זה הרוב".

11 החברים הראשונים ברשימת כולנו, הם: משה כחלון ולאחריו:

2. אלוף במיל' יואב גלנט
לשעבר אלוף פיקוד הדרום, מפקד שייטת 13 ומזכירו הצבאי של רה"מ אריאל שרון ז"ל, כיום יו"ר אגודת ידידי נכי צה"ל.

3. צגה מלקו
עיתונאית ברשות השידור, סופרת, פעילה חברתית וממובילות המאבק בפרשת השמדת מנות הדם של הקהילה האתיופית.

4. ד"ר מייקל אורן
לשעבר שגריר ישראל בארה"ב (2009-2013), סופר, דוקטור להיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת פרינסטון ופרופ' אורח בהרווארד וייל.

5. רחל עזריה
סגנית ראש עיריית ירושלים וחברת מועצת העיר, קידמה רפורמות בתחום החינוך ומעמד האישה וממובילות מחאת העגלות.

6. אלי אלאלוף
יו"ר הועדה למלחמה בעוני, חתן פרס ישראל למפעל חיים על תרומתו למען שוויון וצדק חברתי, לשעבר מנכ"ל קרן רש"י.

7. ד"ר יפעת שאשא-ביטון
סגנית נשיא המכללה ומנהלת בית הספר ללימודי המשך ופיתוח מקצועי במכללה האקדמית להכשרת מורים אוהלו בקצרין. כיהנה כסגנית ראש עיריית קריית שמונה והממונה על החינוך והנוער בעיר.

8. אלי כהן
רואה חשבון, רב-סרן (במיל'), משנה למנכ"ל חברת הכשרת הישוב, כיהן כראש תחום תאגידים בחברת הדירוג Pַ&S, מרצה באוניברסיטת תל-אביב.

9. רועי פולקמן
מומחה במדיניות ציבורית, בוגר אוניברסיטת הארוורד. לשעבר מנהל האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי ויועץ לראש העיר ירושלים. ממייסדי ארגון הצעירים רוח חדשה.

10. עו"ד מירב בן-ארי
משפטנית. חברת מועצת העיר תל אביב יפו מטעם רשימת "רוב בעיר", מחזיקת תיק קידום נוער בעירייה. מייסדת ומנהלת מרכזי "דרך האתגר" לחינוך והעצמת בני-נוער.

11. שי באב"ד
כיהן כמנכ"ל הרשות השנייה, ובעבר כמנכ"ל צים ישראל והמזרח הקרוב. רב סרן במיל' בשייטת 13 בעבר יו"ר חברת ממשלתית במינוי שר האוצר.
שס הבית היהודי כחלון בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד