ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אלו לוחות הזמנים

אהרון ברק יהיה שליח מדינת ישראל בתביעה בהאג

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק ישתתף בשליחות מדינת ישראל בדיון בבית הבינלאומי לצדק בהאג. ברק יהיה השופט ה-16 בדיון, כשגם דרום אפריקה תוכל לשלוח נציג

אהרון ברק יהיה שליח מדינת ישראל בתביעה בהאג
שופט העליון בדימוס אהרון ברק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, יהיה השופט שישתתף בשליחות מדינת ישראל בדיון בבית הבינלאומי לצדק בהאג בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד המלחמה בעזה, כך דווח ב'ווינט'.

ברק יהיה השופט ה-16 בדיון, כשגם דרום אפריקה - שהגישה את התביעה - תוכל לשלוח שופט מטעמה. הדיון יתקיים בחמישי ושישי השבוע.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי בישראל דנים באפשרות ישראל לצרף שופט מטעמה לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שידון בתביעה שהגישה דרום אפריקה.

על פי הנוהל מדינה שנתבעת רשאית לצרף שופט מטעמה להרכב 15 השופטים הנוכחי של בית הדין.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו נידונה האפשרות והצורך בבחירה של משפטן בעל שיעור קומה בינלאומי שיטען בשם מדינת ישראל, ואחד השמות שעלו בדיון הוא זה של אלן דרשוביץ.

באופן חריג ישראל ביקשה בשבוע שעבר להופיע ולדרוש לדחות את התביעה של דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל, שידרוש להשעות לאלתר את פעולותיה הצבאיות בעזה.

בכיר ישראלי אמר: "מנסים להפוך את היוצרות. ישראל היתה ממקימות בית הדין לצדק בשנות החמישים, בעקבות השואה, ומי היה מאמין שכיום מנסים להאשים אותנו ברצח עם כאשר חמאס הוא זה שביצע רצח עם מכוון".

בית המשפט העליון בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד