כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התחקיר חושף

חשש: "מה שקרה בעזה - אנחנו רואים אחד לאחד כאן"

תחקיר מגלה: הקונספציה שאיפשרה את טבח השביעי באוקטובר נמשכת ביהודה ושומרון. בתמיכת האיחוד האירופי, הפלסטינים בונים עשרות אלפי מבנים בצמידות לגדר המערכת ובקריבה של קילומטר בלבד לישובים ישראלים: "הקונספצייה שקרסה בקול רעש גדול חייבת להדליק מיליון נורות אדומות בוהקות גם ביחס למדיניות הביטחון ביהודה ושומרון"

חשש: "מה שקרה בעזה - אנחנו רואים אחד לאחד כאן"
כפר פלסטיני, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שלושה חודשים חלפו מהטבח הנורא בשביעי באוקטובר, במהלכו פרצו מאות מחבלים את גדר הגבול וחדרו לשטח מדינת ישראל. המתקפה המשולבת כללה כניסה גם דרך הים והאוויר, במקביל לירי רקטי מסיבי על אזורים נרחבים ובמהלכה נרצחו כ-1200 אזרחים ונחטפו כ-250 נוספים. במתקפה זו התנהלו קרבות ירי חסרי תקדים בערים, לצד השתלטות על בסיסי צה"ל ותחנות משטרה, והחרבה של קיבוצים ומושבים בעוטף עזה.

בתנועת רגבים את הסכנה העומדת לפתחנו בתרחיש דומה שעלול לצאת לפעול מתוך שטחי יהודה ושומרון.

בתנועה מעדכנים על גל בניה מסיבי דווקא בתקופה האחרונה של הרשות הפלסטינית, בתמיכה של האיחוד האירופי, באיזור שהיה עד כה איזור חיץ בין הישובים הפלסטינים לבין הקו הירוק.

בניה זו של עשרות אלפי בתים ומבנים לא חוקים, כך לפי רגבים, מתרחשת גם בשטחי אש, שמורות טבע ואתרים ארכיאולוגים. כל זאת בצמוד לגדר המערכת, שנבנתה במשך שנים בהשקעה של מילארדים רבים.

בסרטון שפרסמה רגבים הבוקר, חושף מאיר דיוטש, מנכ"ל התנועה, את המבנים בפאתי הכפר הפלסטני רמאדין בהר חברון, בסמוך מאוד ליישובים סנסנה כרמית ומיתר.

"מקבץ המבנים הבלתי חוקיים הנמצאים כאן סביבי מספרים את כל הסיפור", אומר דויטש, "הם מהווים את העדות לכשל המבצעי שעדיין מתרחש בימים אלה ממש. הפקרה מוחלטת של שטח שאמור להוות אזור חיץ ביטחוני. כאן, במרחק מטרים מגדר המערכת שנבנתה במשך שנים בהשקעה של מילארדים רבים. את מה שקרה בעזה אנחנו רואים אחד לאחד כאן היום."

בעקבות הפרסום, מתנועת רגבים נמסר: "קונספציית הגדר שקרסה בקול רעש גדול חייבת להדליק מיליון נורות אדומות בוהקות גם ביחס למדיניות הביטחון ביהודה ושומרון. המבנים הללו עלולים בקלות לשמש כבסיסי טרור דה פקטו ונקודת יציאה לפיגועים ולמסע רצח. הפקרת שטח - הדרך לטבח. אסור לתת למציאות כזו להתרחש בלב הארץ - ובכך לסכן את תושבי מדינת ישראל כולה".

מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית בניה לא חוקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד