ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נפתח תחקיר

בצה"ל מודים: נגרם נזק משמעותי לבסיס מירון

אחרי שחיזבאללה פרסם תיעוד של מטח הטילים לעבר יחידת הבקרה האווירית הצפונית בהר מירון, צה"ל מודה הערב כי נגרם נזק משמעותי למקום, אולם ישנם גיבויים. בנוסף נפתח תחקיר אם ניתן היה למנוע את הפגיעה

בצה"ל מודים: נגרם נזק משמעותי לבסיס מירון
פגיעת חיזבאללה בבסיס מירון צילום: חיזבאללה

שעות אחרי שחיזבאללה פרסם תיעוד של התקיפה בהר מירון בשבת בבוקר, צה"ל מודה כי נגרם נזק משמעותי לבסיס הבקרה האווירית של חיל האוויר במירון כתוצאה ממתקפת הטילים של חיזבאללה.

עם זאת בצה"ל מבהירים כי אין פגיעה ברציפות התפקודית של מערך ההגנה האווירית, וכי יש גיבויים לכל המערכות. בנוסף צה"ל פתח בתחקיר של האירוע, בניסיון לבדוק כיצד לצמצם אירועים מסוג זה והאם ניתן היה למנוע את הפגיעה במקום האסטרטגי.

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר הערב בהצהרתו היומית: "חיזבאללה ירה לעבר יחידת הבקרה בהר מירון וגרם לה נזק. אנחנו מתחקרים את האירוע ביחידת הבקרה וחיסלנו אתמול שבעה מחבלים. יש לנו אתגר בצפון - אבל אנחנו פרוסים לאורך כל הגבול במוכנות גבוהה מאוד".

כזכור, בסרטון שפרסם ארגון הטרור, אמש מוסבר בשפה הערבית כי מדובר ב"בסיס מירון, יב"א 506, נמצא במרחק 8 ק"מ מהגבול הלבנוני. גובהו 1,200 מטר מעל פני הים, ושטחו 160 אלף מטר מרובע". וכי מדובר ב"מרכז הפיקוד והשליטה האווירי בצפון ישראל, שמשימתו ארגון, תיאום וניהול מבצעים אוויריים בסוריה, לבנון, טורקיה וצפון האגן המזרחי של הים התיכון".

"מרכז ראשי לפעולות שיבוש אלקטרוני בגזרה הצפוני", מתארים בחיזבאללה וגם טוענים כי "חיילים וקצינים רבים" נמצאים באותו בסיס וגם צוין שיש בו "מכ"מים למעקב וגילוי לטווח רחוק, כולל חדר בקרה ושליטה בכטב"מים לצורכי סיור, ויש בו מערכות תקשורת דיגיטליות".

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס אמש בהצהרתו היומית לתקיפה לשאלת עיתונאי ואמר: "אני חושב שזה היה מגולם בהצגה, אני מחדד – באשר למה ששאלת על חיזבאללה, הוא תקף בסיס צבאי, אין נפגעים לכוחותינו. תקף שורה של מטרות צבאיות היום, אין נפגעים לכוחותינו. אנחנו הרגנו פעילי חיזבאללה זה מצטרף להרוגים רבים של חיזבאללה, תקפנו תשתיות משמעותיות מאוד בדרום לבנון וכך נמשיך לעשות על כל תקיפה של חיזבאללה".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד