י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
שנה לפני 7 באוקטובר

נחשף: האלוף המליץ על מתקפת מנע מול חמאס

עוד ועוד הוכחות על התרעות מוקדמות מפני התעצמות חמאס מתפרסמות ונחשפות בדיעבד אחרי המחדל הקטסטרופלי. הערב נחשפת אזהרה מוקדמת נוספת מפיו של לא אחר ממי שהיה מפקד פיקוד דרום שהמליץ לצאת למתקפת מול חמאס ובדיעבד מתברר שלא נענה

נחשף: האלוף המליץ על מתקפת מנע מול חמאס
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

נערך לוועדת החקירה? הערב חושף העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11' כי כשנה לפני מתקפת הפתע של החמאס, מפקד פיקוד דרום האלוף אליעזר טולדנו קיים ישיבה מסווגת בה התריע: "יהיה עלינו לצאת למתקפת מנע". מדובר בישיבה שהתקיימה על רקע חשיפת תכנית תקיפה נרחבת של חמאס בשם "חומת יריחו" שתכליתה היתה לחדור לישראל במספר מוקדים במקביל, לצד התעצמות צבאית משמעותית של החמאס והג'יהאד האסלאמי.

האלוף טולדנו ציין באותה ישיבה כי "מאחר ולמערכה יש מחיר, כל עוד היתרון הצבאי המשמעותי נשמר, נשאף להרחיק את המלחמה הבאה. אך לאורך ציר הזמן והתקדמות האויב יש נקודה בה יהיה עלינו לצאת למתקפת מנע. פיקוד הדרום נדרש לקבוע את הנקודה וממנה להמליץ".

האלוף טולדנו. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

עוד ציין כי הנחת היסוד של חמאס היא שישראל לא מעוניינת בכיבוש רצועת עזה. מבחינת החמאס, כך צה"ל מעריך ש"תיקו הוא ניצחון", כלומר "כל עוד הארגון שורד וממשיך להאחז ברצועה".

בנובמבר 2022 אמר אלוף פיקוד דרום טולדנו, כי התכליות האסטרטגיות האפשריות למערכה בעזה הן פגיעה בכוח הצבאי של האויב, שתאפשר לו חופש פעולה מוגבל ביום שאחרי וכיבוש רצועת עזה וביסוס שלטון צבאי.

חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד