י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זכותי ואף חובתי להתריע"

אין גבול: חבר הכנסת הצטרף לתביעה נגד ישראל בהאג

"זאת הפטריוטיות האמיתית – לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא". חבר הכנסת עופר כסיף מנמק את החלטתו להצטרף לתביעות נגד ישראל בבית הדין בהאג

אין גבול: חבר הכנסת הצטרף לתביעה נגד ישראל בהאג
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

חבר הכנסת עופר כסיף מהאופוזיציה, מצטרף לתביעות שהוגשו נגד מדינת ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג - בגין מעשיה בעזה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל'. המהלך מקומם מימין ומשמאל נגד הח"כ שמקבל את משכורתו מהמדינה שאותו הוא תובע.

"חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי", הסביר כסיף.

לדבריו, "כאשר הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת".

כסיף נואם בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

"לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית – לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא", סיכם.

מוקדם יותר היום דווח כי הממשלה החליטה לשלוח את השופט בדימוס אהרן ברק לשמש כשופט מטעם ישראל בדיון בהאג. גם מהלך זה זוכה להתנגדות מתוך הממשלה ומקרב תומכי הימין.

מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד