א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אנטישמיות גואה בבריטניה

בתו של שר ההגנה היהודי: "אני לא מרגישה בטוחה כיהודיה"

בתו של שר ההגנה של בריטניה, גרנט שאפס אמרה שהיא מרגישה לא בטוחה באוניברסיטת לידס כיהודיה. טבייסה שאפס, סטודנטית שנה ב', אמרה שהיא מאוימת מהקריאות 'מהנהר לים פלסטין תהיה חופשית' שלמעשה קוראות להשמדת ישראל

בתו של שר ההגנה היהודי: "אני לא מרגישה בטוחה כיהודיה"
פעילות הכוחות צילום: דובר צה"ל

בתו של שר ההגנה הבריטי היהודי גרנט שאפס אמרה שהיא מרגישה לא בטוחה באוניברסיטה שלה בעקבות הפגנות נגד ישראל מאז ה-7 באוקטובר.

טבייסה שאפס, סטודנטית שנה שנייה לומדת פוליטיקה וכלכלה באוניברסיטת לידס, אמרה ל"דיילי טלגרף" שהיא בחרה לבטל תצוגה על ישראל לאחר שעמיתיה לכיתה תיארו את ישראל כ"מדינת אפרטהייד".

היא אמרה שחבריה לכיתה "דיברו על האפרטהייד הישראלי ועל האג'נדה של ישראל כמדינה ג'נוסיידית", והוסיפה: "כיהודיה היחידה בכיתה אני ישבתי שם ואני חשבתי, מה עם 1,200 הישראלים שנהרגו ב-7 באוקטובר?".

שאפס אמרה גם כי מחאה אנטי-ישראלית בקמפוס בסוף נובמבר גרמה לה להרגיש לא בטוחה לאחר שההפגנה "הסלימה במהירות לקריאות אנטישמיות ואנטי-ציוניות".

על פי ה"דיילי טלגרף", אמה של טבייסה, בלינדה שאפס כתבה על כך לאוניברסיטה כדי להעלות את הנושא, ונשלחה לה תגובה כללית שבה נכתב בחלקה: "לאוניברסיטה יש חובה מפורשת בחוק לנקוט בצעדים להבטיח שחופש הביטוי במסגרת החוק מובטח לחברים, סטודנטים, עובדים ודוברים ומבקרים".

דובר אוניברסיטת לידס אמר: "למרות שלאוניברסיטה יש חובה חוקית לתמוך בחופש הביטוי, אנטישמיות או איסלאמופוביה מכל סוג לא יסבלו ואיננו תומכים באף דעה או פעולה שגורם לאחרים להרגיש לא בטוחים או לא רצויים. בקמפוס".

עוד מסרו: "צוותי האבטחה שלנו נמצאים בקשר עם המשטרה כדי להבטיח שהתלמידים שלנו ירגישו בטוחים, ואנו קוראים לתלמידים לדווח על כל אירוע לצורך חקירה. האוניברסיטה מספקת מגוון רחב של תמיכה לסטודנטים המושפעים מהקונפליקט ותמשיך להקשיב ולהגיב לדאגותיהם".

חמאס עזה בריטניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד